Knivbrev®

Beställ inom:

TIM MIN SEK
så skickar vi ditt Knivbrev idag.

Hur många föremål vill du ha slipade?


Över 35.000 nöjda kunder

Allt du behöver snabbt enkelt & tryggt

50 års erfarenhet

Privatperson
Företag
?
Välj antal föremål du vill ha slipade. Önskar du få fler än 7 föremål slipade så skickas 2 Knivbrev ut. Ps! Har du föremål som är längre än 36 cm så meddela oss detta efter beställning på info@knivbrev.se så skickar vi ut ett stort Knivbrev.
?
Önskar du ett abonnemang för att ta del av våra bästa priser väljer du antingen 1ggr/år eller 2ggr/år osv. Vill du inte ha ett abonnemang väljer du engångsslipning.
?
Pro-slipning bör du som har knivar som kostar mer än 450 kronor styck välja! Pro-slipningen innebär att mer tid läggs på slipning och poleringen av eggen. Pro valet innebär även snabbare retur. Se priser för mer information.
?
Har du en kampanjkod eller vill nyttja ditt presentkort så skriver du in din kod här.
?

Standard innebär att Knivbrevet transporteras som ekonomibrev. Transporttid 3-4 vardagar.

Med express sker transporten som A -post. Transporttid 1-2 vardagar i alla led. Kostar totalt 49 kr extra.

Observera att transport ej sker under helger vilket måste adderas till transporttiden.

Jag accepterar villkoren
?
Välj antal föremål du vill ha slipade. Önskar du få fler än 7 föremål slipade så skickas 2 Knivbrev ut. Ps! Har du föremål som är längre än 36 cm så meddela oss detta efter beställning på info@knivbrev.se så skickar vi ut ett stort Knivbrev.
?
Önskar du ett abonnemang för att ta del av våra bästa priser väljer du antingen 1ggr/år eller 2ggr/år osv. Vill du inte ha ett abonnemang väljer du engångsslipning.
?
Pro-slipning bör du som har knivar som kostar mer än 450 kronor styck välja! Pro-slipningen innebär att mer tid läggs på slipning och poleringen av eggen. Pro valet innebär även snabbare retur. Se priser för mer information.
?
Har du en kampanjkod eller vill nyttja ditt presentkort så skriver du in din kod här.
?

Standard innebär att Knivbrevet transporteras som ekonomibrev. Transporttid 3-4 vardagar.

Med express sker transporten som A -post. Transporttid 1-2 vardagar i alla led. Kostar totalt 49 kr extra.

Observera att transport ej sker under helger vilket måste adderas till transporttiden.

Jag accepterar villkoren

Just nu ligger vi några dagar efter i slipning då vi fått in rekordvolymer (5 gånger fler föremål än normalt) efter alla helgdagar. Vi kämpar på för att komma ikapp så fort det går! För att spara in tid bjuder vi nu samtliga kunder på retur med expressfrakt. Då tar returen 1-2 vardagar istället 4 för dig som annars hade valt standardfrakt (ev. helg får läggas till på frakttiden).

Kika här för att snabbt få svar på din fråga:

Knivbrev kan du få hem per automatik X gånger per år – abonnemang. Du kan även välja att endast beställa hem nytt Knivbrev vid behov – engångsslipning. Genom att välja abonnemanget får du bättre priser och slipper tänka på att beställa nytt Knivbrev varje gång knivarna blir slöa igen vilket för många kan leda till att de står och samlar damm i åratal.

 

Allt du behöver gör då är att meddela oss detta via info@knivbrev.se. Din justering träder i kraft direkt efter att vi har bekräftat detta via mail

Ja det går självklart bra. Vi har även möjlighet att lägga in en permanent och tillfällig returadress. Vi behöver däremot förvissa oss om vilket av dessa 2 Knivbrev som ska returneras vart. Detta då de har samma kundnummer och därför inte går att skiljas åt. Om du skickar in ditt Knivbrev först och meddelar oss detta kan vi därefter ställa in vårt system på att returnera nästa Knivbrev till en annan adress och därefter återgå till din adress. Att ge bort ett färdigpackat Knivbrev som present är alltid uppskattat och runt Jul gör vi cirka 1000 beställningar av Knivbrev med annan returadress.

Om du har kommit ur fas med dina Knivbrev kan vi även skjuta upp nästa Knivbrevsutskick i upp till 2 år så att du åter kommer i fas. Allt du då behöver göra är att skicka oss ett mail till info@knivbrev.se och säga vilket år och månad du önskar nytt Knivbrev för att hamna i fas igen.

Obs! Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så känn ingen stress utan nyttja dem först när knivarna m.m. är så slöa att de verkligen måste skickas in! Om du vill kan vi även skjuta fram din faktura några månader!

Ja, det går bra! Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så ta alltid den tid du behöver innan du skickar in. Eftersom Knivbreven fortsätter att komma med ett samma intervall och då du verkar ha hamnat ur fas bör du kontakta oss (info@knivbrev.se) så att vi kan flytta fram nästa förnyelsedatum i upp till 2 år så att du återigen kommer i fas med dina egna behov. En del kunder önskar alltid ha 1 Knivbrev hemma varför de skickar in ett av de 2 när det andra kommer. Dvs. exakt hur man önskar ha det får var och en bestämma.

Du finner dessa dels i anslutning till rutan där du kryssade i “Jag accepterar villkoren”. Du finner dem även längst ner på vår prissida eller så kan du klicka på någon av länkarna nedan:

Allmänna villkor gällande från 1 mars 2015

Allmänna villkor gällande ingågna avtal fram till 28 februari 2015.

Detta är egentligen något man ska justera innan det skickas ut. Om din faktura ännu inte har förfallit till betalning kan vi däremot gå in och justera fakturan till rätt antal inskickade Knivskydd. Det är då viktigt att du även skickar in det oanvända knivskyddet då dessa är dyra att tillverka (kostar t.ex. dubbelt så mycket som att slipa kniven de skyddar).

Om vi får in ett annat antal föremål än det som är beställt så justeras inte fakturan per automatik. Om du hör av dig innan du skickar in Knivbrevet kan vi göra en anteckning om att du har ett tillgodo inför nästa Knivbrev. Vi återbetalar däremot aldrig ett inbetalt belopp varpå det senare kommer in färre knivar än du betalt för. Detta då administrationen kring sådant kostar en hel del. Hör därför av dig direkt så löser vi det!

Du kan alltid välja att flytta fram eller tidigarelägga ett Knivbrev innan det skickas ut. Om du
hamnat ur fas och ex. har 2 Knivbrev hemma kan vi även flytta fram ditt nästa Knivbrev i upp till 2 år så att du hinner nyttja de Knivbrev du har hemma och komma i fas igen! Mail oss då ett år och månad när du önskar få nästa Knivbrev så att du har gott om tid att nyttja det/de Knivbrev du redan har.

Du kan ju även ge bort ett av dina Knivbrev i present. Meddela oss då vart vi ska returnera de slipade föremålen så får någon en mycket uppskattad gåva!

Om du tycker att du fått ditt Knivbrev för tätt inpå ditt förra eller har kvar ett outnyttjat Knivbrev kan du skjuta fram nästkommande Knivbrev i upp till 2 år! Har du ett Knivbrev du inte hunnit nyttja är detta även något du kan ge bort i present! Då kan vi lägga in en annan returadress varpå du kan ge bort en mycket uppskattad present ex. när du ska gå bort, i födelsedagspresent eller som Julklapp! Fördelen med detta är att du behåller de lägre priser du fått genom att vara abonnemangskund istället för att avsluta tills du är i fas igen och åter har behov av att slipa dina knivar.

Abonnemanget ska avslutas skriftligen (ett mail med kundnummer räcker bra) varpå vi bekräftar detta. Först när du har fått denna bekräftelse är ditt abonnemang avslutat. Vi avslutar däremot aldrig några abonnemang över telefon!Spara därför det bekräftelsemail du får av oss så att det inte uppstår några missförstånd om ytterligare Knivbrev skickas ut av någon anledning! Vår högsta kostnader ligger i porto, det specialtillverkade material du får hem, arbete med detta, fakturering och administration. Att slipa 1 kniv kostar t.ex. hälften av vad knivskyddet den ligger i kostar! Därav måste man alltid avsluta sitt abonnemang före det att ett nytt Knivbrev skickas ut då man annars är förbunden att nyttja detta innan uppsägningen träder ikraft! Önskar man avsluta efter att ett Knivbrev redan är påväg är man bunden till detta Knivbrev.

Man kan alltid avsluta sitt abonnemang precis när som helst! Har man valt 1-2 gång/gånger per år men avslutar direkt efter sitt första Knivbrev får man ut ytterligare 1 sista Knivbrev efter 6-12 månader. Därefter skickas det inte ut några fler.

Du avslutar genom att maila oss på (info@knivbrev.se). Ange ditt 5 -siffriga kundnummer som ser ut såhär: 123 45-X.

Vid all form av handel via nätet har du som konsument rättigheter och skyldigheter enligt Distansavtalslagen. Om du beställer hem ett Knivbrev som hinner skickas hem uppstår en kostnad för porto, material, arbete med materialet, fakturering samt administration. Detta är vår högsta kostnad! Att slipa 1 kniv kostar t.ex. hälften av vad knivskyddet du får hem kostar. Därav tar vi 200 kr om du avbeställer ett Knivbrev efter att det redan hunnit skickas hem. Om du avbeställer innan detta skett tar vi självklart inte betalt! Om ditt ärende redan orsakat förseningsavgifter pga. sen betalning tillkommer även dessa avgifter.

Är du abonnent och önskar avsluta i förtid kan du även komma att få betala mellanskillnaden gentemot vad en engångsslipning hade kostat (se priser). Om man t.ex. beställer ett abonnemang med 1 Knivbrev per år men väljer att säga upp innan Knivbrev nr. 2 har skickats ut så rör det sig egentligen om en engångsslipning (ej abonnemang) varför man då får betala för emballage enligt ovan samt mellanskillnaden mot vad engångsslipningen hade kostat.

När man väljer om man önskar Knivbrev per automatik (istället för engångsslipning = ej abonnemang) så väljer man “Antal Knivbrev PER år”. Man väljer inte “Antal Knivbrev ETT år”. Dvs. abonnemanget är löpande tills det sägs upp. Logiken i detta är att knivar, saxar m.fl. blir slöa igen och igen varpå man slipper tänka på att hela tiden beställa nytt Knivbrev för att behålla dem vassa.

Load More


Vi har svarat på alla de vanligaste frågor vi får in. Om du saknar en fråga & svar så meddela oss det gärna!
 

Nyhet: Bland Sveriges absolut mest nöjda kunder 2018 – jämfört med alla branscher!

Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har nu avslutat 2018 års oberoende granskning (NKI (Nöjd Kund Index)) av Knivbrev. Vi får toppbetyg med en NKI -score på hela 79,8 vilket är en otroligt hög score, oavsett vilken bransch man jämför med, enligt SKI! Här kan du ta del av resultatet.. Utöver detta toppbetyg från våra kunder har Veckans Affärer nyligen utsett Knivbrev till ett av årets “Superföretag 2018”. Endast 0,1 promille av alla företag i Sverige kvalificerar sig som Superföretag! Som om inte detta skulle bra vara nog så har även Dagens Industri precis utsett Knivbrev till ett av årets Gasellföretag 2018 vilket vi även det är mycket stolta över!

 

Behöver du ett större knivbrev?

Om någon av dina knivar är längre än 36 cm (blad + skaft) så kommer den inte att få plats i vårt vanliga Knivbrev. Om någon av dina knivar inte får plats så skickar vi ut ett större till dig – utan extrakostnad! Spara knivskydden men släng det mindre Knivbrevet samt den svarspostklisterlapp du fått hem och skicka alla dina knivar i det större brevet.

Om du redan vid beställning vet med dig att du har en eller flera knivar som är längre än 36 cm så kan du göra din beställning som vanligt och maila in till oss direkt efter beställningen så skickar vi ut ett större Knivbrev direkt. Maila oss på info@knivbrev.se.

 

Telefonnummer & E-post

Du når oss alltid betydligt snabbare via epost än via telefon då vi är flera som hjälper till att svara på mailen än i telefon.

Majoriteten av alla frågor vi får besvaras direkt i vår FAQ (vanliga frågor) som du finner ovan! Kika gärna där så finner du säkert den information du efterfrågar. Skicka annars ditt ärende/fråga till info@knivbrev.se (bifoga gärna ditt kundnummer (5 siffror och ibland med ett bindestreck, ex. 12345-2) eller eventuellt fakturanummer om du har det tillhands).

Vårt telefonnummer är: 072 – 32 83 456 och våra telefontider är vardagar 13.30-16.00.

Öppettider

Vi håller öppet som vanligt hela sommaren!

Måndag – Fredag: 08.00 – 16.00 (notera telefontiden ovan)
Lördag och Söndag – Stängt
Röda dagar – Stängt

Observera att vi returnerar dina knivar inom 1-2 arbetsdagar (24-48 timmar). Dvs. om vi t.ex. får in dina knivar på en fredag så kommer det ofta att öppnas, slipas och returneras på fredagen (för dig som valt PRO -slipning) eller på måndagen (för dig som valt Sharp -slipning) och då har du dem i retur på måndagen eller tisdagen beroende på val. Om din brevbärare väljer att avisera dig istället för att dela ut ditt Knivbrev kan det ta 1 dag extra i enstaka fall (gäller även för dig som skickar in med REK -försäkring som tillval).

Du är självklart även välkommen att lämna dina knivar på plats hos oss i Täby (Parmvägen 8, se nedan). Notera då att vi har lunchstängt mellan 12.00-13.00!

 

Vår adress:

Nedan finner du vår besöksadress där du självklart är hjärtligt välkommen att lämna in och vänta kvar en kort stund tills dina knivar är slipade, vi bjuder på kaffe! Då slipper du självklart även betala frakt!

Knivbrev AB
Parmvägen 8
187 53 Täby

Vårt organisationsnummer är: 556922-1947

 

Befattningshavare

Mikael Johansson – VD

Henrik Orwander – Marknadschef

Leif Kohlström – Ansvarig slipmästare

Alexander Kaiser – Kundtjänstansvarig

Sonny Nyström – Teamleader sliparna

För kontakt, vg. maila oss på info@knivbrev.se så flyttas ärendet över till rätt person av vår kundtjänst.

 

Tack till dig som besökte oss på “Mitt Kök” -mässorna!

Vi ses på olika mässor framöver men tveka aldrig på att höra av dig om du har några som helst frågor eller funderingar!

mitt kök 2014

Ställ din fråga här

Lämna ett meddelande så återkommer vi snarast!