Knivbrev®

Beställ inom:

TIM MIN SEK
så skickar vi ditt Knivbrev idag.

Hur många föremål vill du ha slipade?


Över 35.000 nöjda kunder

Allt du behöver snabbt enkelt & tryggt

50 års erfarenhet

Privatperson
Företag
?
Välj antal föremål du vill ha slipade. Önskar du få fler än 7 föremål slipade så skickas 2 Knivbrev ut. Ps! Har du föremål som är längre än 36 cm så meddela oss detta efter beställning på info@knivbrev.se så skickar vi ut ett stort Knivbrev.
?
Önskar du ett abonnemang för att ta del av våra bästa priser väljer du antingen 1ggr/år eller 2ggr/år osv. Vill du inte ha ett abonnemang väljer du engångsslipning.
?
Pro-slipning bör du som har knivar som kostar mer än 450 kronor styck välja! Pro-slipningen innebär att mer tid läggs på slipning och poleringen av eggen. Pro valet innebär även snabbare retur. Se priser för mer information.
?
Har du en kampanjkod eller vill nyttja ditt presentkort så skriver du in din kod här.
?

Standard innebär att Knivbrevet transporteras som ekonomibrev. Transporttid 3-4 vardagar.

Med express sker transporten som A -post. Transporttid 1-2 vardagar i alla led. Kostar totalt 49 kr extra.

Observera att transport ej sker under helger vilket måste adderas till transporttiden.

Jag accepterar villkoren
?
Välj antal föremål du vill ha slipade. Önskar du få fler än 7 föremål slipade så skickas 2 Knivbrev ut. Ps! Har du föremål som är längre än 36 cm så meddela oss detta efter beställning på info@knivbrev.se så skickar vi ut ett stort Knivbrev.
?
Önskar du ett abonnemang för att ta del av våra bästa priser väljer du antingen 1ggr/år eller 2ggr/år osv. Vill du inte ha ett abonnemang väljer du engångsslipning.
?
Pro-slipning bör du som har knivar som kostar mer än 450 kronor styck välja! Pro-slipningen innebär att mer tid läggs på slipning och poleringen av eggen. Pro valet innebär även snabbare retur. Se priser för mer information.
?
Har du en kampanjkod eller vill nyttja ditt presentkort så skriver du in din kod här.
?

Standard innebär att Knivbrevet transporteras som ekonomibrev. Transporttid 3-4 vardagar.

Med express sker transporten som A -post. Transporttid 1-2 vardagar i alla led. Kostar totalt 49 kr extra.

Observera att transport ej sker under helger vilket måste adderas till transporttiden.

Jag accepterar villkoren

Kika här för att snabbt få svar på din fråga:

Om knivens blad är längre än 36 cm går den inte ner i våra normalstora Knivbrev. Vi ser då ut att skicka ut vårt stora Knivbrev till dig. Detta är mycket stort (gjort för långa laxknivar) och behöver sannolikt hämtas ut hos ditt lokala postombud. Viktigt – spara de knivskydd du fått hem, men släng Knivbrevet och svarspostetiketten. Skicka inte in några knivar i det normalstora Knivbrevet om du inte önskar betala dubbla fraktkostnader vilket ju är helt valfritt. Om du vill undvika detta så invänta det större Knivbrevet vi skickar ut till dig direkt efter att du har mailat oss på info@knivbrev.se.

Om bladet är bredare än skyddet så kan du klippa upp skyddets ena långsida. För in eggen mot den sida du inte klippt upp och fäst 2-3 tejpbitar runt hela skyddet och knivens rygg.

Om bladet är längre än knivskyddet så kan du antingen skarva skyddet med bitar du ev. klippt bort när du anpassade skydden till kortare knivar. Annars kan du använda tidningspapper som du tejpar fast runt den delen av bladet som sticker ut. Det viktiga är att knivens spets sitter fixerad mot den stängda delen av knivskyddet (där de 3 plastpluggarna fästs).

Ibland ”sugs” svarspostetiketten fast på insidan av Knivbrevet varför den då är svår att upptäcka. Kontrollera gärna detta noga och om den mot förmodan ändå saknas så får du gärna maila oss direkt (info@knivbrev.se) så skickar vi ut en ny via mail eller via post.

Antingen kan du tejpa på den bit du råkat klippa bort med flera lager tejp runt skydd och den avklippta delen. Alternativt kan du även linda en hård bunt tidningspapper runt hela kniven och skyddet samt tejpa ordentligt. När vi väl får in kniven så returnerar vi den därefter i ett nytt knivskydd.

Load More


Vi har svarat på alla de vanligaste frågor vi får in. Om du saknar en fråga & svar så meddela oss det gärna!
 

Nyhet: Bland Sveriges absolut mest nöjda kunder 2018 – jämfört med alla branscher!

Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har nu avslutat 2018 års oberoende granskning (NKI (Nöjd Kund Index)) av Knivbrev. Vi får toppbetyg med en NKI -score på hela 79,8 vilket är en otroligt hög score, oavsett vilken bransch man jämför med, enligt SKI! Här kan du ta del av resultatet.. Utöver detta toppbetyg från våra kunder har Veckans Affärer nyligen utsett Knivbrev till ett av årets “Superföretag 2019” (även 2018). Endast 0,1 promille av alla företag i Sverige kvalificerar sig som Superföretag! Som om inte detta skulle bra vara nog så har även Dagens Industri precis också återigen (även 2018) utsett Knivbrev till ett av årets Gasellföretag 2019 vilket vi även det är mycket stolta över!

 

Behöver du ett större knivbrev?

Om någon av dina knivar är längre än 40 cm (blad + skaft) så kommer den inte att få plats i vårt vanliga Knivbrev. Om någon av dina knivar inte får plats så skickar vi ut ett större till dig – utan extrakostnad! Spara knivskydden men släng det mindre Knivbrevet samt den svarspostklisterlapp du fått hem och skicka alla dina knivar i det större brevet.

Om du redan vid beställning vet med dig att du har en eller flera knivar som är längre än 40 cm så kan du göra din beställning som vanligt och maila in till oss direkt efter beställningen så skickar vi ut ett större Knivbrev direkt. Maila oss på info@knivbrev.se.

 

Telefonnummer & E-post

Du når oss alltid betydligt snabbare via epost än via telefon då vi är flera som hjälper till att svara på mailen än i telefon.

Majoriteten av alla frågor vi får besvaras direkt i vår FAQ (vanliga frågor) som du finner ovan! Kika gärna där så finner du säkert den information du efterfrågar. Skicka annars ditt ärende/fråga till info@knivbrev.se (bifoga gärna ditt kundnummer (5 siffror och ibland med ett bindestreck, ex. 12345-2) eller eventuellt fakturanummer om du har det tillhands).

Vårt telefonnummer är: 072 – 32 83 456 och våra telefontider är vardagar 13.30-16.00.

Öppettider

Måndag – Fredag: 08.00 – 16.00 (notera telefontiden ovan)
Lördag och Söndag – Stängt
Röda dagar – Stängt

Om du önskar få dina föremål slipade på plats har vi öppet enligt ovan men med lunchstängt mellan 12.00-13.00.

Observera att vi i returnerar dina knivar inom 1-2 arbetsdagar (24-48 timmar, under januari och juni/juli brukar vi behöva mer tid). Dvs. om vi t.ex. får in dina knivar på en fredag så kommer det ofta att öppnas, slipas och returneras på fredagen (för dig som valt PRO -slipning) eller på måndagen (för dig som valt Sharp -slipning) och då har du dem i retur på måndagen eller tisdagen beroende på val. Om din brevbärare väljer att avisera dig istället för att dela ut ditt Knivbrev kan det ta 1 dag extra i enstaka fall (gäller även för dig som skickar in med REK -försäkring som tillval).

Du är självklart även välkommen att lämna dina knivar på plats hos oss i Täby (Parmvägen 8, se nedan). Notera då att vi har lunchstängt mellan 12.00-13.00!

Leveranstider

Under vissa månader på året har vi extremt mycket mer att göra än övriga tider på året. Om du önskar så snabb retur som möjligt är rekommendationen att inte skicka in just då eller istället välja expressfrakt då det prioriteras före de som väljer standardfrakt. De tuffaste månaderna på året då flest skickar in samtidigt är december till mars samt juli och augusti (juni brukar vara lugn). Övriga månader brukar vi kunna slipa och returnera samma dag, men kolla gärna först med kundtjänst för att vara helt säker (info@knivbrev.se), skriv gärna “Leveranstider” som ämne så sorteras ditt mail automatiskt varpå du får svar snabbare.

 

Vår adress:

Nedan finner du vår besöksadress där du självklart är hjärtligt välkommen att lämna in och vänta kvar en kort stund tills dina knivar är slipade, vi bjuder på kaffe! Då slipper du självklart även betala frakt!

Knivbrev AB
Parmvägen 8
187 53 Täby

Vårt organisationsnummer är: 556922-1947

 

Befattningshavare

Mikael Johansson – VD

Henrik Orwander – Marknadschef

Leif Kohlström – Ansvarig slipmästare

Alexander Kaiser – Kundtjänstansvarig

Sonny Nyström – Teamleader sliparna

För kontakt, vg. maila oss på info@knivbrev.se så flyttas ärendet över till rätt person av vår kundtjänst.

 

Tack till dig som besökte oss på “Mitt Kök” -mässorna!

Vi ses på olika mässor framöver men tveka aldrig på att höra av dig om du har några som helst frågor eller funderingar!

mitt kök 2014

Ställ din fråga här

Lämna ett meddelande så återkommer vi snarast!