Knivbrev®

Beställ inom:

TIM MIN SEK
så skickar vi ditt Knivbrev idag.

Hur många föremål vill du ha slipade?


Över 35.000 nöjda kunder

Allt du behöver snabbt enkelt & tryggt

50 års erfarenhet

Privatperson
Företag
?
Välj antal föremål du vill ha slipade. Önskar du få fler än 7 föremål slipade så skickas 2 Knivbrev ut. Ps! Har du föremål som är längre än 36 cm så meddela oss detta efter beställning på info@knivbrev.se så skickar vi ut ett stort Knivbrev.
?
Önskar du ett abonnemang för att ta del av våra bästa priser väljer du antingen 1ggr/år eller 2ggr/år osv. Vill du inte ha ett abonnemang väljer du engångsslipning.
?
Pro-slipning bör du som har knivar som kostar mer än 450 kronor styck välja! Pro-slipningen innebär att mer tid läggs på slipning och poleringen av eggen. Pro valet innebär även snabbare retur. Se priser för mer information.
?
Har du en kampanjkod eller vill nyttja ditt presentkort så skriver du in din kod här.
?

Standard innebär att Knivbrevet transporteras som ekonomibrev. Transporttid 3-4 vardagar.

Med express sker transporten som A -post. Transporttid 1-2 vardagar i alla led. Kostar totalt 49 kr extra.

Observera att transport ej sker under helger vilket måste adderas till transporttiden.

Jag accepterar villkoren
?
Välj antal föremål du vill ha slipade. Önskar du få fler än 7 föremål slipade så skickas 2 Knivbrev ut. Ps! Har du föremål som är längre än 36 cm så meddela oss detta efter beställning på info@knivbrev.se så skickar vi ut ett stort Knivbrev.
?
Önskar du ett abonnemang för att ta del av våra bästa priser väljer du antingen 1ggr/år eller 2ggr/år osv. Vill du inte ha ett abonnemang väljer du engångsslipning.
?
Pro-slipning bör du som har knivar som kostar mer än 450 kronor styck välja! Pro-slipningen innebär att mer tid läggs på slipning och poleringen av eggen. Pro valet innebär även snabbare retur. Se priser för mer information.
?
Har du en kampanjkod eller vill nyttja ditt presentkort så skriver du in din kod här.
?

Standard innebär att Knivbrevet transporteras som ekonomibrev. Transporttid 3-4 vardagar.

Med express sker transporten som A -post. Transporttid 1-2 vardagar i alla led. Kostar totalt 49 kr extra.

Observera att transport ej sker under helger vilket måste adderas till transporttiden.

Jag accepterar villkoren

Knivbrev AB får toppscore i 2018 års NKI -mätning av Svenskt Kvalitets Index

NKI-undersökningar genomförs årligen av 10 000 -tals företag och i de flesta branscher. Svenskt Kvalitetsindex (SKI) gör oberoende undersökningar av bland annat NKI (nöjdkundindex). SKI grundades 1989 ur ett forskningsprojekt på Handelshögskolan och används idag av ett stort antal företag i en mängd olika branscher för att mäta just kundnöjdhet. På denna sida redovisar vi stolt vårt resultat för 2018.

Totalt intervjuades 1132 av SKI slumpvist utvalda kunder i olika åldrar och av olika kön, runt om i Sverige. Undersökning gjordes mellan den 6-16 september 2018. Deltagandet och engagemanget var mycket stort och vi vill därför passa på att tacka alla er 1132 kunder som var med och ställde upp på intervjuerna!

Top of mind

Bilden nedan visar det första våra kunder svarat att de tänker på när de hör Knivbrev som företagsnamn. Ju större font, ju fler har tyckt likadant och vice versa:

Hur mäts Nöjd Kund Index (NKI)?

NKI är ett branschoberoende index med skalan 1:100 som mäter kundnöjdhet, dvs. hur nöjda kunderna generellt är med det företag de handlar med. NKI ska däremot INTE förväxlas med procent (%)! Ett NKI -värde på t.ex. 80 innebär alltså INTE att 80% är nöjda och 20% är missnöjda vilket inte vore något vidare betyg! De företag i Sverige som har allra högst NKI av alla branscher är tandläkare. Av dessa är det bara ett fåtal privattandläkare som kommer över ett NKI på 80. Såhär ser “betygsskalan” ut:

 

 

Toppbetyg för Knivbrev

Som rapporten nedan visar har Knivbrev ett otroligt högt Nöjd Kund Index på hela 79,8 – det är vi mycket stolta över!!!

Alla företag kan och ska förbättra sig, det är av vad företagande går ut på. Ligger man under 60 har man mycket att jobba på. Ligger man över 75 gör man det mesta rätt, därmed inte sagt att man ligger på latsidan. I vårt fall fokuserar vi nu på att bli ännu bättre på utvalda fokusområden. Ett exempel där undersökningen visade att vi kan bli bättre är att bättre utbilda våra kunder i hur de ska skärpa upp (underhålla) sina knivar hemma för att hålla skärpan längre.

 

 

Leveranssäkerhet

Grafen visar hur produktkvalité och leveranssäkerheten bidragit till vårt höga NKI -resultat.

 

 

Service och Slipkvalité

Andra viktiga faktorer som bidragit till vårt höga resultat är slipkvalité, tjänstens enkelhet och pålitlighet.

 

 

Såhär upplever kunderna Knivbrev

Denna graf visar att våra kunder har en mycket positiv bild av oss. Vi får väl däremot bli lite mer personliga 🙂 som ett exempel på vad vi kan förbättra.

 

 
 

 

Net Promotion Score (NPS) på 53 ger betyget utmärkt!

Ett av de kanske viktigaste mätvärden ett företag har är antalet ambassadörer, dvs. kunder som aktivt rekommenderar ett företag vidare till vänner och bekanta samt arbetskollegor. Denna undersökning visar totalen av de kunder som valt engångsslipning och de som valt abonnemang med slipning 1 gång per år, respektive 2 gånger per år. Av dem som valt abonnemang är NPS -scoren än högre (61) vilket förklaras av de förmånligare priser dessa kunder får. Denna undersökning förklarar hur Knivbrev lyckas växa med 30-40% procent år efter år något som vore omöjligt utan en såhär stor andel nöjda kunder och ambassadörer.

Sammanfattningsvis

Knivbrev AB har extremt nöjda kunder i allmänhet. Att få 100% nöjda kunder är svårt, men vi gör och kommer alltid att göra vårt bästa. Det finns alltid områden man kan förbättra och det är där vi nu sätter fokus inför nästa års mätning som även denna kommer att presenteras Online för att så transparent som möjligt försöka visa att vi ständigt jobbar på att bli bättre (och förhoppningsvis lyckas :-))!

Ställ din fråga här

Lämna ett meddelande så återkommer vi snarast!