Jag har fått en påminnelse men aldrig någon faktura!

Det är Billogram som hanterar hela vår reskontra. I praktiken får Billogram ett uppdrag via en nattlig körning. Därefter tar Billogram över hela ansvaret kring fakturering, påminnelser inkasso osv. Detta gör de åt oss och 16 000 andra företag.

Fakturarutinerna fungerar såhär:

  1. Billogram skickar först ut fakturan via e-post till den e-postadress du angav vid beställning. I detta mail finns en länk till fakturan.
  2. Om du klickar på länken så anses fakturan vara mottagen. Om betalning inte sker i tid skickas då även påminnelsefakturan ut via mail. Billogram ser exakt när du öppnade denna faktura.
  3. Om du  inte får eller öppnar detta mail inom 48 timmar skickar Billogram istället ut en vanlig faktura. Denna skickas då ut till den adress du angett vid din beställning eller till den adress du själv ska ha uppdaterat om du har flyttat (vi har ingen möjlighet att följa upp när en kund flyttar då vi ej tar ditt personnummer vid beställning).
  4. Om fakturans förfallodatum passeras med 7 dagar skickas påminellesefakturan ut enligt ovan (antingen via mail eller via post).
  5. Om påminnelsefakturan inte heller betalas efter ett antal dagar tar SVEA Inkasso över ärendet och driver ärendet vidare tills betalning erlagts.

Kort och gott är vi ej inblandade i denna process. Upplever du att något är fel eller har frågor så får vi därav hänvisa dig till Billogram (support@billogram.com) eller till SVEA Inkasso om ditt ärende hunnit gå så långt!

Om du vet med dig att du har betalt så är det viktigt att du skickar betalningsunderlag (kopia eller en skärmdump på kontoutdraget) till Billogram (se mailadress ovan) så att de kan hjälpa dig att spåra din inbetalning.

Category: Fakturafrågor