Knivbrev®

Beställ inom:

TIM MIN SEK
så skickar vi ditt Knivbrev idag.

Hur många föremål vill du ha slipade?


Över 35.000 nöjda kunder

Allt du behöver snabbt enkelt & tryggt

50 års erfarenhet

Privatperson
Företag
?
Välj antal föremål du vill ha slipade. Önskar du få fler än 7 föremål slipade så skickas 2 Knivbrev ut. Ps! Har du föremål som är längre än 36 cm så meddela oss detta efter beställning på info@knivbrev.se så skickar vi ut ett stort Knivbrev.
?
Önskar du ett abonnemang för att ta del av våra bästa priser väljer du antingen 1ggr/år eller 2ggr/år osv. Vill du inte ha ett abonnemang väljer du engångsslipning.
?
Pro-slipning bör du som har knivar som kostar mer än 450 kronor styck välja! Pro-slipningen innebär att mer tid läggs på slipning och poleringen av eggen. Pro valet innebär även snabbare retur. Se priser för mer information.
?
Har du en kampanjkod eller vill nyttja ditt presentkort så skriver du in din kod här.
Jag accepterar villkoren
?
Välj antal föremål du vill ha slipade. Önskar du få fler än 7 föremål slipade så skickas 2 Knivbrev ut. Ps! Har du föremål som är längre än 36 cm så meddela oss detta efter beställning på info@knivbrev.se så skickar vi ut ett stort Knivbrev.
?
Önskar du ett abonnemang för att ta del av våra bästa priser väljer du antingen 1ggr/år eller 2ggr/år osv. Vill du inte ha ett abonnemang väljer du engångsslipning.
?
Pro-slipning bör du som har knivar som kostar mer än 450 kronor styck välja! Pro-slipningen innebär att mer tid läggs på slipning och poleringen av eggen. Pro valet innebär även snabbare retur. Se priser för mer information.
?
Har du en kampanjkod eller vill nyttja ditt presentkort så skriver du in din kod här.
Jag accepterar villkoren

0 st. 5:or, trots Sveriges mest nöjd kunder enligt Svenskt Kvalitets Index över 1100 intervjuer, hmmm är det rimligt, nej…

Är det inte konstigt hur Svenskt Kvalitéts Index (SKI) granskning av Knivbrev AB genom 1100 slumpvist utvalda kunder av 120 000 totalt visade att vi har bland Sveriges ABSOLUT MEST NÖJDA KUNDER. Ändå har Trustpilot 0 st. 5:or i betyg på 7 år :-)? Klicka här för att ta del av SKIs resultat. Den som tror att betyget på Trustpilot, eller fejkpilot som vi kallar dem, är representativa får tänka om. 50-60 anonyma recensioner av 120 000 kunder = 0,041% är inte representativt för något företag. Internetvana människor inser redan nu att det inte går ihop och kan fortsätta läsa SKI -undersökningen ovan istället. Näthatarna däremot, som står bakom 95% av recensionerna har en annan agenda och de flesta är faktiskt rätt obegåvade varför de inte klarar av att sätta saker i relation och räkna enkel lågstadiematematik – procent. De har sannolikt redan slutat läsa nu eller bara scrollat ner och i bästa fall läst rubrikerna.

60 anonyma recensioner vs. 13 000 recensioner på Facebook

Du kan välja ut vilken annons du vill på Facebook (som varit igång någon vecka) och kommer på var och en finna fler positiva recensioner om oss från riktiga kunder (som man kan klicka in på och se att de finns på riktigt) än Trustpilots anonyma som skrapats ihop på 7 år! Den stora skillnaden är att du även kan se att de är från riktiga personer och inte helt nyskapade Trustpilotprofiler från personer som aldrig varit kunder och som sprider allt möjligt fåneri. Det vanligaste de försöker sig på är “bluffbolag”, “oseriösa” (trots att vi vunnit många priser), “förstör alla knivar” (vi slipar 330 000 knivar per år – hade blivit mycket metallskrot (42,9 ton för att vara exakt)), “luras in i abonnemang” (abonnemang eller inte väljer man själv vid beställning) och liknande. På Facebook blockas de och tas bort per automatik, de är inte ens värda att diskutera med!

Funderar man på sanningshalten i sådana påstående och sätter dem i relation till verkligheten så skulle t.ex. 1000 misslyckade slipningar (vilket hade varit uselt av oss) per år ändå innebära att 99,97% blev nöjda (1000/120000 =0,03%)! Om nu över 99% är nöjda, eller säg 90%, 80% eller vad du vill så borde det ju åtminstone finnas en enda liten 5:a (ex. från oss som skrivit och läst igenom detta), men icke :-). Man behöver mao inte vara mattegeni för att räkna ut att något inte stämmer. Näthatarna med IQ -fiskmås, basunerar ändå ut – “kolla deras låga betyg på Trustpilot” i försök att skrämma bort potentiella kunder. En del företag stångar sig blodiga genom att försöka resonera med dessa “typer” (är som att prata med en lyktstolpe). Vi finns inte till för alla vilket en del företag gör varför vi heller inte slösar tid och energi på dessa troll utan blockar och tar bort dem per automatik. Vi växer snabbare och snabbare och det gör vi genom att riktiga kunder tipsar sina vänner och bekanta om oss, det är vad vi fokuserar vår energi på.

5.0 i betyg eller 1.0

TRUSTPILOT är ett oseriöst forum för recensioner pga. dess anonymitet som konkurrenter och näthatare ofta använder för att skriva anonyma recensioner om ett företag i syfte att smutskasta och försöka skrämma bort potentiella kunder. Ett trollforum som tyvärr även statlig media ibland refererar till i brist på kunskap om hur det går till i verkligheten. Antingen driver man trafik (ber kunder recensera) ett företag på Trustpilot (under kontrollerade former – med deras företagsabonnemang) och får höga skrytbetyg som inte heller är seriösa. Alternativt gör man det inte och får då uselt betyg. Helt ok för oss då vi haft det i alla år och fortsätter växa så det knakar genom RIKTIGA kunders rekommendationer till deras vänner och bekanta.

ALLA stora företag får usla betyg

Inga stora företag kommer undan – ju fler kunder ju sämre betyg, OM man nu inte köper Trustpilots företagsabonnemang vilket 300 000 företag gjort (enligt dem själva) och länkar trafik vilket gör att näthatarnas recensioner drunknar i mängden. Vi har aldrig varit intresserade av att “samarbeta” med Trustpilot trots deras evigt återkommande säljares tjat. Tappar vi några kunder genom detta så må så vara. Kan man inte se igenom sådant här tenderar det att resultera i en rätt strulig kundrelation ändå.

Exempel på andra stora företag och deras betyg (vårt betyg är 1,5), Telia (1,5), Telenor (1,2), Tele2 (1,7), H&M (.com 1,6), Trygg Hansa (1,2), Mc Donalds (1,2) – behöver vi nämna fler? Det betyder inte att 90% av alla kunder är “mycket missnöjda” som Trustpilot och en del näthatare brukar kommentera utan att kunna räkna/förstå bättre. I vårt fall har våra 120 000 kunder skrivit sina recensioner som kommentarer på Facebook – det är så det fungerar idag. Det blir i genomsnitt cirka 5 om dagen i de 7 år vi funnits, dvs. kan låta mycket men räknar man inser man snabbt att det är logiskt.

Spärr på att kunna få bra betyg

I vårt fall har Trustpilot satt in en spärr för bra betyg. Denna innebär att samtliga 5:or automatiskt tas bort efter några timmar/dagar sannolikt då vi vägrar betala deras företagsabonnemang samt öppet kritiserar dem (som t.ex. denna sida). Vi är t.ex. närmare 20 anställda med många 100 vänner & bekanta där mängder testat sätta en 5:a (se exempel nedan på hur de plockas bort). Att ett företag som dessutom har 120 000 kunder, växer kraftigt, år efter år samt slipar 330 000 knivar per år (dela omsättning genom snittpris om du vill kolla fakta – allabolag.se) har 0 5:or går inte ihop!

Update: Sedan den 27 november 2019 verkar Trustpilot uppmärksammat kritiken och vi har nu lyckats får 2-3 5:or på några dagar som iaf ännu inte tagits bort.

Låga betyg på Trustpilot gör varken till eller från…

Alla stora företag har extremt låga betyg på Trustpilot och i vårt fall gör det absolut ingenting, vi har haft det i många år men fortsätter växa så det knakar. Det gör vi genom att våra kunder inte litar på denna typ av forum utan istället pratar med sina vänner och bekanta som faktiskt har riktig erfarenhet och testat oss. Sådant är värt tusenfalt mer än cirka 50 anonyma recensioner (Trustpilot). Vill man inte tro på oss kan man istället fundera på vad som väger tyngst, totalt cirka 100 anonyma 1:or (där som sagt majoriteten aldrig ens varit kunder) VS. 1000 slumpvist utvalda riktiga kunders åsikter, intervjuade av det betydligt mer seriösa Svenskt Kvalitéts Index. Här är resultatet för 2018: . Kort och gott, vi fortsätter att växa på så det knakar och 2019 blir det förstå icke linjära året, dvs. året då försäljningen tog galen fart istället för att följa tidigare års procentuellt kraftiga ökning (till näthatarnas stora förtret – spana in allabolag.se under våren 2020 då årsredovisningen blir offentlig).

Ännu mer fejkkommentarer borttagna (21 maj 2019):

Här är två exempel på hur TRUSTPILOT jobbar och hur pass intensivt våra konkurrenter jobbar med smutskastning. Vi bad 10 av våra mest trogna kunder skriva en recension på Trustpilot. Samtliga gav oss toppbetyg (5 av 5 i betyg). Samtliga 10 plockades bort några dagar senare:

Sedan lång tid tillbaka har vi ett antal fejkrecensioner som görs av ett par små konkurrenter. För en gångs skull (2019-04-16) får vi tacka Trustpilot för att de nu äntligen tagit sig tid och identifiera fusket – 18 recensioner var fejk och togs automatiskt bort från dem! Detta innebar att 54% var fejkrecensioner som Trustpilot omedelbart kunde identifiera – skrämmande:

Vill man få en riktigt bild av Knivbrev kan man ta del av Svenskt Kvalitets Index granskning av Knivbrev 2018 (https://www.knivbrev.se/ski-undersoker-knivbrev-2018/) eller läsa några av de 12 000 recensioner man finner på Facebook.

Våra riktiga kunder uttrycker sina synpunkter på Facebook där vi finns online 24/7 året om. Där finner du över 13 000 positiva recensioner och självklart även de som inte blev 100% nöjda och fått gratis omslipning. Här har alla positiva recensioner raderats (även den anonyma vi själva gjort för att dokumentera detta “fenomen”).

Kvar av 70 000 kunders blandade recensioner finns nu 15 stycken :-), men bara de allra mest negativa (förutom en recension som ändras från en tidigare 1:a till en 4:a) för att vi vägrar betala Trustpilot. Av denna anledning har Knivbrev AB tagit kraftigt avstånd från detta skojarföretag. Vi är inte de enda företag som gjort det, tvärtom! Vill man granska missnöjet mot Trustpilot metoder kan man göra det här: https://www.reviews.io/company-reviews/store/trustpilot.

Man får även ställa sig frågan om det verkar logiskt att ett företag med 70 000 kunder, ett av Sveriges högsta Nöjd-Kund-Index (NKI) – oavsett bransch och företag (79,8 i score – 2018, se länk ovan) samt med 12 000 recensioner endast har 15 recensioner på Trustpilot OCH där samtliga är negativa :-).

Betalar man Trustpilot är det bara att anmäla ett negativt omdöme så tar de bort de (de vill ju inte förlora den betalande kunden). Även detta är värt att tänka på i andra sammanhang när man kikar på omdömen från Trustpilot – allt är fejk här!

Ställ din fråga här

Lämna ett meddelande så återkommer vi snarast!