1.1. Knivbrev ABs tjänst (”Tjänsten”) består i att kunden (”Användaren”) beställer hem
specialtillverkat förpackningsmaterial och skydd (ett ”Knivbrev”) för att kunna skicka in olika
typer av föremål som Användaren önskar slipa. När slipning ska ske avgör Användaren själv.
Tjänsten påbörjas vid utskick av Knivbrevet vilket kan innebära att Användaren har ett tillgodo
om Användaren väntar med att skicka in Knivbrevet till senare tillfälle.
1.2. Tjänsten består i att en Användare beställer hem Knivbrev (enligt definition nedan), med
tillhörande material för att därefter via post kunna skicka främst knivar men även saxar,
kvarndelar och andra föremål, till Knivbrev AB:s sliperi där dessa slipas av professionella
slipare. Slipningen kommer att ske med samma höga standard som alltid erbjuds professionella
kunder, det vill säga att samma kvalitet erbjuds både privatpersoner och företag.
1.3. Behovet av att slipa ett föremål beror på kvalitet på materialet, hur ofta de används, vad de
används till samt hur de underhålls och därför kan Användare själv, vid beställning av Tjänsten,
välja med vilket tidsintervall denne önskar nyttja Tjänsten eller om Användaren endast önskar
nyttja tjänsten vid ett tillfälle (engångsslipning). Exakt när Användaren väljer att slipa sina
föremål avgör Användaren själv.
1.4. Knivbrev AB tillämpar förskottsbetalning och fakturerar Användaren när kostnaderna uppstår. I
de fall Användaren önskar vänta med att skicka in sitt Knivbrev har Användaren ett tillgodo tills
Knivbrevet skickas in eller tills Knivbrevets sist giltighetsdatum passerats. För dem som väljer
att nyttja Knivbrev som abonnemang faktureras Användaren i samband med att nytt Knivbrev
skickas ut.