Privatperson
Företag
?
Välj antal föremål du vill få slipade. Om du t.ex. har 4 knivar och 2 saxar väljer du 6 st. Om du önskar få fler än 7 föremål slipade så delas det upp på 2 Knivbrev som du självklart då även kan skicka in vid olika tillfällen!
?
Vill du alltid se till att ha vassa Knivar väljer du att få hem ett Knivbrev på abonnemang ex. 1-2 gånger per år för bättre priser. Annars väljer du en engångsslipning och beställer nytt Knivbrev vid behov.
?
Pro-slipning bör du som har knivar som kostar mer än 450 kronor styck välja! Pro-slipningen innebär att mer tid läggs på slipning och poleringen av eggen. Pro valet innebär även snabbare retur. Se priser i huvudmenyn för mer information.
?

Standard innebär att Knivbrevet transporteras som ekonomibrev (B-post) till och från oss. Transporttid 3-4 vardagar åt vardera håll.

Med express sker transporten som A -post. Transporttid 1-2 vardagar i alla led. Kostar totalt 49 kr extra + slipning samma dag vi får in det.

Observera att transport ej sker under helger vilket måste adderas till transporttiden.

?
För dig som har fått ett presentkort ska du välja “Nyttja presentkort du fått” som val för antal knivbrev per år. Därefter fyller du i koden här. Om du väljer engångsslipning döljs denna ruta då vi aldrig erbjuder rabatt på det.
Jag accepterar villkoren
?
Välj antal föremål du vill få slipade. Om du t.ex. har 4 knivar och 2 saxar väljer du 6 st. Om du önskar få fler än 7 föremål slipade så delas det upp på 2 Knivbrev som du självklart då även kan skicka in vid olika tillfällen!
?
Vill du alltid se till att ha vassa Knivar väljer du att få hem ett Knivbrev på abonnemang ex. 1-2 gånger per år för bättre priser. Annars väljer du en engångsslipning och beställer nytt Knivbrev vid behov.
?
Pro-slipning bör du som har knivar som kostar mer än 450 kronor styck välja! Pro-slipningen innebär att mer tid läggs på slipning och poleringen av eggen. Pro valet innebär även snabbare retur. Se priser i huvudmenyn för mer information.
?

Standard innebär att Knivbrevet transporteras som ekonomibrev. Transporttid 3-4 vardagar.

Med express sker transporten som A -post. Transporttid 1-2 vardagar i alla led. Kostar totalt 49 kr extra.

Observera att transport ej sker under helger vilket måste adderas till transporttiden.

?
För dig som har fått ett presentkort ska du välja “Nyttja presentkort du fått” som val för antal knivbrev per år. Därefter fyller du i koden här. Om du väljer engångsslipning döljs denna ruta då vi aldrig erbjuder rabatt på det.
Jag accepterar villkoren

Beställ inom:

TIM MIN SEK
så skickar vi ditt Knivbrev idag.

58 års erfarenhet i 3 generationer

Över 225.000 nöjda & återkommande kunder

Du får hem allt för trygg & säker transport

Fraktfrågor

Du finner dessa dels i anslutning till rutan där du kryssade i “Jag accepterar villkoren”. Du finner dem även längst ner på vår prissida eller så kan du klicka på länken nedan:

Allmänna villkor

Category: Abonnemangsfrågor

Om du tycker att du fått ditt Knivbrev för tätt inpå ditt förra eller har kvar ett outnyttjat Knivbrev kan du skjuta fram nästkommande Knivbrev i upp till 2 år! Har du ett Knivbrev du inte hunnit nyttja är detta även något du kan ge bort i present! Då kan vi lägga in en annan returadress varpå du kan ge bort en mycket uppskattad present ex. när du ska gå bort, i födelsedagspresent eller som Julklapp! Fördelen med detta är att du behåller de lägre priser du fått genom att vara abonnemangskund istället för att avsluta tills du är i fas igen och åter har behov av att slipa dina knivar.

Abonnemanget avslutar du genom att maila till info@knivbrev.se. Därefter bekräftar vi detta skriftligen (ett mail med kundnummer räcker bra) varpå vi bekräftar detta. Först när du har fått denna bekräftelse är ditt abonnemang avslutat. Om du önskar avsluta via telefon så är det viktigt att du även tar emot bekräftelsen på detta via mail. Vår högsta kostnader ligger i porto, det specialtillverkade material du får hem, arbete med detta, fakturering och administration. Att slipa 1 kniv kostar t.ex. hälften av vad knivskyddet den ligger i kostar! Därav måste man alltid avsluta sitt abonnemang före det att ett nytt Knivbrev skickas ut då man annars är förbunden att nyttja detta innan uppsägningen träder ikraft! Önskar man avsluta efter att ett Knivbrev redan är påväg är man bunden till detta Knivbrev.

Man kan alltid avsluta sitt abonnemang precis när som helst! Har man valt 1-2 gång/gånger per år men avslutar direkt efter sitt första Knivbrev får man ut ytterligare 1 sista Knivbrev efter 6-12 månader. Därefter skickas det inte ut några fler.

Category: Abonnemangsfrågor

När man väljer om man önskar Knivbrev per automatik (istället för engångsslipning = ej abonnemang) så väljer man “Antal Knivbrev PER år”. Man väljer inte “Antal Knivbrev ETT år”. Dvs. abonnemanget är löpande tills det sägs upp. Logiken i detta är att knivar, saxar m.fl. blir slöa igen och igen varpå man slipper tänka på att hela tiden beställa nytt Knivbrev för att behålla dem vassa.

Category: Abonnemangsfrågor

Vid all form av handel via nätet har du som konsument rättigheter och skyldigheter enligt Distansavtalslagen. Om du beställer hem ett Knivbrev som hinner skickas hem uppstår en kostnad för porto, material, arbete med materialet, fakturering samt administration. Detta är vår högsta kostnad! Att slipa 1 kniv kostar t.ex. hälften av vad knivskyddet du får hem kostar. Därav tar vi 200 kr om du avbeställer ett Knivbrev efter att det redan hunnit skickas hem. Om du avbeställer innan detta skett tar vi självklart inte betalt! Om ditt ärende redan orsakat förseningsavgifter pga. sen betalning tillkommer även dessa avgifter.

Är du abonnent och önskar avsluta i förtid kan du även komma att få betala mellanskillnaden gentemot vad en engångsslipning hade kostat (se priser). Om man t.ex. beställer ett abonnemang med 1 Knivbrev per år men väljer att säga upp innan Knivbrev nr. 2 har skickats ut så rör det sig egentligen om en engångsslipning (ej abonnemang) varför man då får betala för emballage enligt ovan samt mellanskillnaden mot vad engångsslipningen hade kostat.

Du kan ångra dig genom att maila oss på info@knivbrev.se eller svara på din orderbekräftelse. Du kan även använda denna blankett och skicka in blanketten till vår postadress som du finner här.

Category: Abonnemangsfrågor

Du kan alltid välja att flytta fram eller tidigarelägga ett Knivbrev innan det skickas ut. Om du
hamnat ur fas och ex. har 2 Knivbrev hemma kan vi även flytta fram ditt nästa Knivbrev i upp till 2 år så att du hinner nyttja de Knivbrev du har hemma och komma i fas igen! Mail oss då ett år och månad när du önskar få nästa Knivbrev så att du har gott om tid att nyttja det/de Knivbrev du redan har.

Du kan ju även ge bort ett av dina Knivbrev i present. Meddela oss då vart vi ska returnera de slipade föremålen så får någon en mycket uppskattad gåva!

Category: Abonnemangsfrågor

Detta är egentligen något man ska justera innan det skickas ut. Om din faktura ännu inte har förfallit till betalning kan vi däremot gå in och justera fakturan till rätt antal inskickade Knivskydd. Det är då viktigt att du även skickar in det oanvända knivskyddet då dessa är dyra att tillverka (kostar t.ex. dubbelt så mycket som att slipa kniven de skyddar).

Om vi får in ett annat antal föremål än det som är beställt så justeras inte fakturan per automatik. Om du hör av dig innan du skickar in Knivbrevet kan vi göra en anteckning om att du har ett tillgodo inför nästa Knivbrev. Vi återbetalar däremot aldrig ett inbetalt belopp varpå det senare kommer in färre knivar än du betalt för. Detta då administrationen kring sådant kostar en hel del. Hör därför av dig direkt så löser vi det!

Category: Abonnemangsfrågor

Ja, det går bra! Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så ta alltid den tid du behöver innan du skickar in. Eftersom Knivbreven fortsätter att komma med ett samma intervall och då du verkar ha hamnat ur fas bör du kontakta oss (info@knivbrev.se) så att vi kan flytta fram nästa förnyelsedatum i upp till 2 år så att du återigen kommer i fas med dina egna behov. En del kunder önskar alltid ha 1 Knivbrev hemma varför de skickar in ett av de 2 när det andra kommer. Dvs. exakt hur man önskar ha det får var och en bestämma.

Category: Abonnemangsfrågor

Ja det går självklart bra. Vi har även möjlighet att lägga in en permanent och tillfällig returadress. Vi behöver däremot förvissa oss om vilket av dessa 2 Knivbrev som ska returneras vart. Detta då de har samma kundnummer och därför inte går att skiljas åt. Om du skickar in ditt Knivbrev först och meddelar oss detta kan vi därefter ställa in vårt system på att returnera nästa Knivbrev till en annan adress och därefter återgå till din adress. Att ge bort ett färdigpackat Knivbrev som present är alltid uppskattat och runt Jul gör vi cirka 1000 beställningar av Knivbrev med annan returadress.

Om du har kommit ur fas med dina Knivbrev kan vi även skjuta upp nästa Knivbrevsutskick i upp till 2 år så att du åter kommer i fas. Allt du då behöver göra är att skicka oss ett mail till info@knivbrev.se och säga vilket år och månad du önskar nytt Knivbrev för att hamna i fas igen.

Obs! Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så känn ingen stress utan nyttja dem först när knivarna m.m. är så slöa att de verkligen måste skickas in! Om du vill kan vi även skjuta fram din faktura några månader!

Category: Abonnemangsfrågor

Allt du behöver gör då är att meddela oss detta via info@knivbrev.se. Din justering träder i kraft direkt efter att vi har bekräftat detta via mail

Category: Abonnemangsfrågor

Knivbrev kan du få hem per automatik X gånger per år – abonnemang. Du kan även välja att endast beställa hem nytt Knivbrev vid behov – engångsslipning. Genom att välja abonnemanget får du bättre priser och slipper tänka på att beställa nytt Knivbrev varje gång knivarna blir slöa igen vilket för många kan leda till att de står och samlar damm i åratal.

 

Category: Abonnemangsfrågor

Material/emballagefrågor

Du finner dessa dels i anslutning till rutan där du kryssade i “Jag accepterar villkoren”. Du finner dem även längst ner på vår prissida eller så kan du klicka på länken nedan:

Allmänna villkor

Category: Abonnemangsfrågor

Om du tycker att du fått ditt Knivbrev för tätt inpå ditt förra eller har kvar ett outnyttjat Knivbrev kan du skjuta fram nästkommande Knivbrev i upp till 2 år! Har du ett Knivbrev du inte hunnit nyttja är detta även något du kan ge bort i present! Då kan vi lägga in en annan returadress varpå du kan ge bort en mycket uppskattad present ex. när du ska gå bort, i födelsedagspresent eller som Julklapp! Fördelen med detta är att du behåller de lägre priser du fått genom att vara abonnemangskund istället för att avsluta tills du är i fas igen och åter har behov av att slipa dina knivar.

Abonnemanget avslutar du genom att maila till info@knivbrev.se. Därefter bekräftar vi detta skriftligen (ett mail med kundnummer räcker bra) varpå vi bekräftar detta. Först när du har fått denna bekräftelse är ditt abonnemang avslutat. Om du önskar avsluta via telefon så är det viktigt att du även tar emot bekräftelsen på detta via mail. Vår högsta kostnader ligger i porto, det specialtillverkade material du får hem, arbete med detta, fakturering och administration. Att slipa 1 kniv kostar t.ex. hälften av vad knivskyddet den ligger i kostar! Därav måste man alltid avsluta sitt abonnemang före det att ett nytt Knivbrev skickas ut då man annars är förbunden att nyttja detta innan uppsägningen träder ikraft! Önskar man avsluta efter att ett Knivbrev redan är påväg är man bunden till detta Knivbrev.

Man kan alltid avsluta sitt abonnemang precis när som helst! Har man valt 1-2 gång/gånger per år men avslutar direkt efter sitt första Knivbrev får man ut ytterligare 1 sista Knivbrev efter 6-12 månader. Därefter skickas det inte ut några fler.

Category: Abonnemangsfrågor

När man väljer om man önskar Knivbrev per automatik (istället för engångsslipning = ej abonnemang) så väljer man “Antal Knivbrev PER år”. Man väljer inte “Antal Knivbrev ETT år”. Dvs. abonnemanget är löpande tills det sägs upp. Logiken i detta är att knivar, saxar m.fl. blir slöa igen och igen varpå man slipper tänka på att hela tiden beställa nytt Knivbrev för att behålla dem vassa.

Category: Abonnemangsfrågor

Vid all form av handel via nätet har du som konsument rättigheter och skyldigheter enligt Distansavtalslagen. Om du beställer hem ett Knivbrev som hinner skickas hem uppstår en kostnad för porto, material, arbete med materialet, fakturering samt administration. Detta är vår högsta kostnad! Att slipa 1 kniv kostar t.ex. hälften av vad knivskyddet du får hem kostar. Därav tar vi 200 kr om du avbeställer ett Knivbrev efter att det redan hunnit skickas hem. Om du avbeställer innan detta skett tar vi självklart inte betalt! Om ditt ärende redan orsakat förseningsavgifter pga. sen betalning tillkommer även dessa avgifter.

Är du abonnent och önskar avsluta i förtid kan du även komma att få betala mellanskillnaden gentemot vad en engångsslipning hade kostat (se priser). Om man t.ex. beställer ett abonnemang med 1 Knivbrev per år men väljer att säga upp innan Knivbrev nr. 2 har skickats ut så rör det sig egentligen om en engångsslipning (ej abonnemang) varför man då får betala för emballage enligt ovan samt mellanskillnaden mot vad engångsslipningen hade kostat.

Du kan ångra dig genom att maila oss på info@knivbrev.se eller svara på din orderbekräftelse. Du kan även använda denna blankett och skicka in blanketten till vår postadress som du finner här.

Category: Abonnemangsfrågor

Du kan alltid välja att flytta fram eller tidigarelägga ett Knivbrev innan det skickas ut. Om du
hamnat ur fas och ex. har 2 Knivbrev hemma kan vi även flytta fram ditt nästa Knivbrev i upp till 2 år så att du hinner nyttja de Knivbrev du har hemma och komma i fas igen! Mail oss då ett år och månad när du önskar få nästa Knivbrev så att du har gott om tid att nyttja det/de Knivbrev du redan har.

Du kan ju även ge bort ett av dina Knivbrev i present. Meddela oss då vart vi ska returnera de slipade föremålen så får någon en mycket uppskattad gåva!

Category: Abonnemangsfrågor

Detta är egentligen något man ska justera innan det skickas ut. Om din faktura ännu inte har förfallit till betalning kan vi däremot gå in och justera fakturan till rätt antal inskickade Knivskydd. Det är då viktigt att du även skickar in det oanvända knivskyddet då dessa är dyra att tillverka (kostar t.ex. dubbelt så mycket som att slipa kniven de skyddar).

Om vi får in ett annat antal föremål än det som är beställt så justeras inte fakturan per automatik. Om du hör av dig innan du skickar in Knivbrevet kan vi göra en anteckning om att du har ett tillgodo inför nästa Knivbrev. Vi återbetalar däremot aldrig ett inbetalt belopp varpå det senare kommer in färre knivar än du betalt för. Detta då administrationen kring sådant kostar en hel del. Hör därför av dig direkt så löser vi det!

Category: Abonnemangsfrågor

Ja, det går bra! Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så ta alltid den tid du behöver innan du skickar in. Eftersom Knivbreven fortsätter att komma med ett samma intervall och då du verkar ha hamnat ur fas bör du kontakta oss (info@knivbrev.se) så att vi kan flytta fram nästa förnyelsedatum i upp till 2 år så att du återigen kommer i fas med dina egna behov. En del kunder önskar alltid ha 1 Knivbrev hemma varför de skickar in ett av de 2 när det andra kommer. Dvs. exakt hur man önskar ha det får var och en bestämma.

Category: Abonnemangsfrågor

Ja det går självklart bra. Vi har även möjlighet att lägga in en permanent och tillfällig returadress. Vi behöver däremot förvissa oss om vilket av dessa 2 Knivbrev som ska returneras vart. Detta då de har samma kundnummer och därför inte går att skiljas åt. Om du skickar in ditt Knivbrev först och meddelar oss detta kan vi därefter ställa in vårt system på att returnera nästa Knivbrev till en annan adress och därefter återgå till din adress. Att ge bort ett färdigpackat Knivbrev som present är alltid uppskattat och runt Jul gör vi cirka 1000 beställningar av Knivbrev med annan returadress.

Om du har kommit ur fas med dina Knivbrev kan vi även skjuta upp nästa Knivbrevsutskick i upp till 2 år så att du åter kommer i fas. Allt du då behöver göra är att skicka oss ett mail till info@knivbrev.se och säga vilket år och månad du önskar nytt Knivbrev för att hamna i fas igen.

Obs! Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så känn ingen stress utan nyttja dem först när knivarna m.m. är så slöa att de verkligen måste skickas in! Om du vill kan vi även skjuta fram din faktura några månader!

Category: Abonnemangsfrågor

Allt du behöver gör då är att meddela oss detta via info@knivbrev.se. Din justering träder i kraft direkt efter att vi har bekräftat detta via mail

Category: Abonnemangsfrågor

Knivbrev kan du få hem per automatik X gånger per år – abonnemang. Du kan även välja att endast beställa hem nytt Knivbrev vid behov – engångsslipning. Genom att välja abonnemanget får du bättre priser och slipper tänka på att beställa nytt Knivbrev varje gång knivarna blir slöa igen vilket för många kan leda till att de står och samlar damm i åratal.

 

Category: Abonnemangsfrågor

Slipfrågor

Du finner dessa dels i anslutning till rutan där du kryssade i “Jag accepterar villkoren”. Du finner dem även längst ner på vår prissida eller så kan du klicka på länken nedan:

Allmänna villkor

Category: Abonnemangsfrågor

Om du tycker att du fått ditt Knivbrev för tätt inpå ditt förra eller har kvar ett outnyttjat Knivbrev kan du skjuta fram nästkommande Knivbrev i upp till 2 år! Har du ett Knivbrev du inte hunnit nyttja är detta även något du kan ge bort i present! Då kan vi lägga in en annan returadress varpå du kan ge bort en mycket uppskattad present ex. när du ska gå bort, i födelsedagspresent eller som Julklapp! Fördelen med detta är att du behåller de lägre priser du fått genom att vara abonnemangskund istället för att avsluta tills du är i fas igen och åter har behov av att slipa dina knivar.

Abonnemanget avslutar du genom att maila till info@knivbrev.se. Därefter bekräftar vi detta skriftligen (ett mail med kundnummer räcker bra) varpå vi bekräftar detta. Först när du har fått denna bekräftelse är ditt abonnemang avslutat. Om du önskar avsluta via telefon så är det viktigt att du även tar emot bekräftelsen på detta via mail. Vår högsta kostnader ligger i porto, det specialtillverkade material du får hem, arbete med detta, fakturering och administration. Att slipa 1 kniv kostar t.ex. hälften av vad knivskyddet den ligger i kostar! Därav måste man alltid avsluta sitt abonnemang före det att ett nytt Knivbrev skickas ut då man annars är förbunden att nyttja detta innan uppsägningen träder ikraft! Önskar man avsluta efter att ett Knivbrev redan är påväg är man bunden till detta Knivbrev.

Man kan alltid avsluta sitt abonnemang precis när som helst! Har man valt 1-2 gång/gånger per år men avslutar direkt efter sitt första Knivbrev får man ut ytterligare 1 sista Knivbrev efter 6-12 månader. Därefter skickas det inte ut några fler.

Category: Abonnemangsfrågor

När man väljer om man önskar Knivbrev per automatik (istället för engångsslipning = ej abonnemang) så väljer man “Antal Knivbrev PER år”. Man väljer inte “Antal Knivbrev ETT år”. Dvs. abonnemanget är löpande tills det sägs upp. Logiken i detta är att knivar, saxar m.fl. blir slöa igen och igen varpå man slipper tänka på att hela tiden beställa nytt Knivbrev för att behålla dem vassa.

Category: Abonnemangsfrågor

Vid all form av handel via nätet har du som konsument rättigheter och skyldigheter enligt Distansavtalslagen. Om du beställer hem ett Knivbrev som hinner skickas hem uppstår en kostnad för porto, material, arbete med materialet, fakturering samt administration. Detta är vår högsta kostnad! Att slipa 1 kniv kostar t.ex. hälften av vad knivskyddet du får hem kostar. Därav tar vi 200 kr om du avbeställer ett Knivbrev efter att det redan hunnit skickas hem. Om du avbeställer innan detta skett tar vi självklart inte betalt! Om ditt ärende redan orsakat förseningsavgifter pga. sen betalning tillkommer även dessa avgifter.

Är du abonnent och önskar avsluta i förtid kan du även komma att få betala mellanskillnaden gentemot vad en engångsslipning hade kostat (se priser). Om man t.ex. beställer ett abonnemang med 1 Knivbrev per år men väljer att säga upp innan Knivbrev nr. 2 har skickats ut så rör det sig egentligen om en engångsslipning (ej abonnemang) varför man då får betala för emballage enligt ovan samt mellanskillnaden mot vad engångsslipningen hade kostat.

Du kan ångra dig genom att maila oss på info@knivbrev.se eller svara på din orderbekräftelse. Du kan även använda denna blankett och skicka in blanketten till vår postadress som du finner här.

Category: Abonnemangsfrågor

Du kan alltid välja att flytta fram eller tidigarelägga ett Knivbrev innan det skickas ut. Om du
hamnat ur fas och ex. har 2 Knivbrev hemma kan vi även flytta fram ditt nästa Knivbrev i upp till 2 år så att du hinner nyttja de Knivbrev du har hemma och komma i fas igen! Mail oss då ett år och månad när du önskar få nästa Knivbrev så att du har gott om tid att nyttja det/de Knivbrev du redan har.

Du kan ju även ge bort ett av dina Knivbrev i present. Meddela oss då vart vi ska returnera de slipade föremålen så får någon en mycket uppskattad gåva!

Category: Abonnemangsfrågor

Detta är egentligen något man ska justera innan det skickas ut. Om din faktura ännu inte har förfallit till betalning kan vi däremot gå in och justera fakturan till rätt antal inskickade Knivskydd. Det är då viktigt att du även skickar in det oanvända knivskyddet då dessa är dyra att tillverka (kostar t.ex. dubbelt så mycket som att slipa kniven de skyddar).

Om vi får in ett annat antal föremål än det som är beställt så justeras inte fakturan per automatik. Om du hör av dig innan du skickar in Knivbrevet kan vi göra en anteckning om att du har ett tillgodo inför nästa Knivbrev. Vi återbetalar däremot aldrig ett inbetalt belopp varpå det senare kommer in färre knivar än du betalt för. Detta då administrationen kring sådant kostar en hel del. Hör därför av dig direkt så löser vi det!

Category: Abonnemangsfrågor

Ja, det går bra! Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så ta alltid den tid du behöver innan du skickar in. Eftersom Knivbreven fortsätter att komma med ett samma intervall och då du verkar ha hamnat ur fas bör du kontakta oss (info@knivbrev.se) så att vi kan flytta fram nästa förnyelsedatum i upp till 2 år så att du återigen kommer i fas med dina egna behov. En del kunder önskar alltid ha 1 Knivbrev hemma varför de skickar in ett av de 2 när det andra kommer. Dvs. exakt hur man önskar ha det får var och en bestämma.

Category: Abonnemangsfrågor

Ja det går självklart bra. Vi har även möjlighet att lägga in en permanent och tillfällig returadress. Vi behöver däremot förvissa oss om vilket av dessa 2 Knivbrev som ska returneras vart. Detta då de har samma kundnummer och därför inte går att skiljas åt. Om du skickar in ditt Knivbrev först och meddelar oss detta kan vi därefter ställa in vårt system på att returnera nästa Knivbrev till en annan adress och därefter återgå till din adress. Att ge bort ett färdigpackat Knivbrev som present är alltid uppskattat och runt Jul gör vi cirka 1000 beställningar av Knivbrev med annan returadress.

Om du har kommit ur fas med dina Knivbrev kan vi även skjuta upp nästa Knivbrevsutskick i upp till 2 år så att du åter kommer i fas. Allt du då behöver göra är att skicka oss ett mail till info@knivbrev.se och säga vilket år och månad du önskar nytt Knivbrev för att hamna i fas igen.

Obs! Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så känn ingen stress utan nyttja dem först när knivarna m.m. är så slöa att de verkligen måste skickas in! Om du vill kan vi även skjuta fram din faktura några månader!

Category: Abonnemangsfrågor

Allt du behöver gör då är att meddela oss detta via info@knivbrev.se. Din justering träder i kraft direkt efter att vi har bekräftat detta via mail

Category: Abonnemangsfrågor

Knivbrev kan du få hem per automatik X gånger per år – abonnemang. Du kan även välja att endast beställa hem nytt Knivbrev vid behov – engångsslipning. Genom att välja abonnemanget får du bättre priser och slipper tänka på att beställa nytt Knivbrev varje gång knivarna blir slöa igen vilket för många kan leda till att de står och samlar damm i åratal.

 

Category: Abonnemangsfrågor

Fakturafrågor

Du finner dessa dels i anslutning till rutan där du kryssade i “Jag accepterar villkoren”. Du finner dem även längst ner på vår prissida eller så kan du klicka på länken nedan:

Allmänna villkor

Category: Abonnemangsfrågor

Om du tycker att du fått ditt Knivbrev för tätt inpå ditt förra eller har kvar ett outnyttjat Knivbrev kan du skjuta fram nästkommande Knivbrev i upp till 2 år! Har du ett Knivbrev du inte hunnit nyttja är detta även något du kan ge bort i present! Då kan vi lägga in en annan returadress varpå du kan ge bort en mycket uppskattad present ex. när du ska gå bort, i födelsedagspresent eller som Julklapp! Fördelen med detta är att du behåller de lägre priser du fått genom att vara abonnemangskund istället för att avsluta tills du är i fas igen och åter har behov av att slipa dina knivar.

Abonnemanget avslutar du genom att maila till info@knivbrev.se. Därefter bekräftar vi detta skriftligen (ett mail med kundnummer räcker bra) varpå vi bekräftar detta. Först när du har fått denna bekräftelse är ditt abonnemang avslutat. Om du önskar avsluta via telefon så är det viktigt att du även tar emot bekräftelsen på detta via mail. Vår högsta kostnader ligger i porto, det specialtillverkade material du får hem, arbete med detta, fakturering och administration. Att slipa 1 kniv kostar t.ex. hälften av vad knivskyddet den ligger i kostar! Därav måste man alltid avsluta sitt abonnemang före det att ett nytt Knivbrev skickas ut då man annars är förbunden att nyttja detta innan uppsägningen träder ikraft! Önskar man avsluta efter att ett Knivbrev redan är påväg är man bunden till detta Knivbrev.

Man kan alltid avsluta sitt abonnemang precis när som helst! Har man valt 1-2 gång/gånger per år men avslutar direkt efter sitt första Knivbrev får man ut ytterligare 1 sista Knivbrev efter 6-12 månader. Därefter skickas det inte ut några fler.

Category: Abonnemangsfrågor

När man väljer om man önskar Knivbrev per automatik (istället för engångsslipning = ej abonnemang) så väljer man “Antal Knivbrev PER år”. Man väljer inte “Antal Knivbrev ETT år”. Dvs. abonnemanget är löpande tills det sägs upp. Logiken i detta är att knivar, saxar m.fl. blir slöa igen och igen varpå man slipper tänka på att hela tiden beställa nytt Knivbrev för att behålla dem vassa.

Category: Abonnemangsfrågor

Vid all form av handel via nätet har du som konsument rättigheter och skyldigheter enligt Distansavtalslagen. Om du beställer hem ett Knivbrev som hinner skickas hem uppstår en kostnad för porto, material, arbete med materialet, fakturering samt administration. Detta är vår högsta kostnad! Att slipa 1 kniv kostar t.ex. hälften av vad knivskyddet du får hem kostar. Därav tar vi 200 kr om du avbeställer ett Knivbrev efter att det redan hunnit skickas hem. Om du avbeställer innan detta skett tar vi självklart inte betalt! Om ditt ärende redan orsakat förseningsavgifter pga. sen betalning tillkommer även dessa avgifter.

Är du abonnent och önskar avsluta i förtid kan du även komma att få betala mellanskillnaden gentemot vad en engångsslipning hade kostat (se priser). Om man t.ex. beställer ett abonnemang med 1 Knivbrev per år men väljer att säga upp innan Knivbrev nr. 2 har skickats ut så rör det sig egentligen om en engångsslipning (ej abonnemang) varför man då får betala för emballage enligt ovan samt mellanskillnaden mot vad engångsslipningen hade kostat.

Du kan ångra dig genom att maila oss på info@knivbrev.se eller svara på din orderbekräftelse. Du kan även använda denna blankett och skicka in blanketten till vår postadress som du finner här.

Category: Abonnemangsfrågor

Du kan alltid välja att flytta fram eller tidigarelägga ett Knivbrev innan det skickas ut. Om du
hamnat ur fas och ex. har 2 Knivbrev hemma kan vi även flytta fram ditt nästa Knivbrev i upp till 2 år så att du hinner nyttja de Knivbrev du har hemma och komma i fas igen! Mail oss då ett år och månad när du önskar få nästa Knivbrev så att du har gott om tid att nyttja det/de Knivbrev du redan har.

Du kan ju även ge bort ett av dina Knivbrev i present. Meddela oss då vart vi ska returnera de slipade föremålen så får någon en mycket uppskattad gåva!

Category: Abonnemangsfrågor

Detta är egentligen något man ska justera innan det skickas ut. Om din faktura ännu inte har förfallit till betalning kan vi däremot gå in och justera fakturan till rätt antal inskickade Knivskydd. Det är då viktigt att du även skickar in det oanvända knivskyddet då dessa är dyra att tillverka (kostar t.ex. dubbelt så mycket som att slipa kniven de skyddar).

Om vi får in ett annat antal föremål än det som är beställt så justeras inte fakturan per automatik. Om du hör av dig innan du skickar in Knivbrevet kan vi göra en anteckning om att du har ett tillgodo inför nästa Knivbrev. Vi återbetalar däremot aldrig ett inbetalt belopp varpå det senare kommer in färre knivar än du betalt för. Detta då administrationen kring sådant kostar en hel del. Hör därför av dig direkt så löser vi det!

Category: Abonnemangsfrågor

Ja, det går bra! Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så ta alltid den tid du behöver innan du skickar in. Eftersom Knivbreven fortsätter att komma med ett samma intervall och då du verkar ha hamnat ur fas bör du kontakta oss (info@knivbrev.se) så att vi kan flytta fram nästa förnyelsedatum i upp till 2 år så att du återigen kommer i fas med dina egna behov. En del kunder önskar alltid ha 1 Knivbrev hemma varför de skickar in ett av de 2 när det andra kommer. Dvs. exakt hur man önskar ha det får var och en bestämma.

Category: Abonnemangsfrågor

Ja det går självklart bra. Vi har även möjlighet att lägga in en permanent och tillfällig returadress. Vi behöver däremot förvissa oss om vilket av dessa 2 Knivbrev som ska returneras vart. Detta då de har samma kundnummer och därför inte går att skiljas åt. Om du skickar in ditt Knivbrev först och meddelar oss detta kan vi därefter ställa in vårt system på att returnera nästa Knivbrev till en annan adress och därefter återgå till din adress. Att ge bort ett färdigpackat Knivbrev som present är alltid uppskattat och runt Jul gör vi cirka 1000 beställningar av Knivbrev med annan returadress.

Om du har kommit ur fas med dina Knivbrev kan vi även skjuta upp nästa Knivbrevsutskick i upp till 2 år så att du åter kommer i fas. Allt du då behöver göra är att skicka oss ett mail till info@knivbrev.se och säga vilket år och månad du önskar nytt Knivbrev för att hamna i fas igen.

Obs! Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så känn ingen stress utan nyttja dem först när knivarna m.m. är så slöa att de verkligen måste skickas in! Om du vill kan vi även skjuta fram din faktura några månader!

Category: Abonnemangsfrågor

Allt du behöver gör då är att meddela oss detta via info@knivbrev.se. Din justering träder i kraft direkt efter att vi har bekräftat detta via mail

Category: Abonnemangsfrågor

Knivbrev kan du få hem per automatik X gånger per år – abonnemang. Du kan även välja att endast beställa hem nytt Knivbrev vid behov – engångsslipning. Genom att välja abonnemanget får du bättre priser och slipper tänka på att beställa nytt Knivbrev varje gång knivarna blir slöa igen vilket för många kan leda till att de står och samlar damm i åratal.

 

Category: Abonnemangsfrågor

Abonnemangsfrågor

Du finner dessa dels i anslutning till rutan där du kryssade i “Jag accepterar villkoren”. Du finner dem även längst ner på vår prissida eller så kan du klicka på länken nedan:

Allmänna villkor

Category: Abonnemangsfrågor

Om du tycker att du fått ditt Knivbrev för tätt inpå ditt förra eller har kvar ett outnyttjat Knivbrev kan du skjuta fram nästkommande Knivbrev i upp till 2 år! Har du ett Knivbrev du inte hunnit nyttja är detta även något du kan ge bort i present! Då kan vi lägga in en annan returadress varpå du kan ge bort en mycket uppskattad present ex. när du ska gå bort, i födelsedagspresent eller som Julklapp! Fördelen med detta är att du behåller de lägre priser du fått genom att vara abonnemangskund istället för att avsluta tills du är i fas igen och åter har behov av att slipa dina knivar.

Abonnemanget avslutar du genom att maila till info@knivbrev.se. Därefter bekräftar vi detta skriftligen (ett mail med kundnummer räcker bra) varpå vi bekräftar detta. Först när du har fått denna bekräftelse är ditt abonnemang avslutat. Om du önskar avsluta via telefon så är det viktigt att du även tar emot bekräftelsen på detta via mail. Vår högsta kostnader ligger i porto, det specialtillverkade material du får hem, arbete med detta, fakturering och administration. Att slipa 1 kniv kostar t.ex. hälften av vad knivskyddet den ligger i kostar! Därav måste man alltid avsluta sitt abonnemang före det att ett nytt Knivbrev skickas ut då man annars är förbunden att nyttja detta innan uppsägningen träder ikraft! Önskar man avsluta efter att ett Knivbrev redan är påväg är man bunden till detta Knivbrev.

Man kan alltid avsluta sitt abonnemang precis när som helst! Har man valt 1-2 gång/gånger per år men avslutar direkt efter sitt första Knivbrev får man ut ytterligare 1 sista Knivbrev efter 6-12 månader. Därefter skickas det inte ut några fler.

Category: Abonnemangsfrågor

När man väljer om man önskar Knivbrev per automatik (istället för engångsslipning = ej abonnemang) så väljer man “Antal Knivbrev PER år”. Man väljer inte “Antal Knivbrev ETT år”. Dvs. abonnemanget är löpande tills det sägs upp. Logiken i detta är att knivar, saxar m.fl. blir slöa igen och igen varpå man slipper tänka på att hela tiden beställa nytt Knivbrev för att behålla dem vassa.

Category: Abonnemangsfrågor

Vid all form av handel via nätet har du som konsument rättigheter och skyldigheter enligt Distansavtalslagen. Om du beställer hem ett Knivbrev som hinner skickas hem uppstår en kostnad för porto, material, arbete med materialet, fakturering samt administration. Detta är vår högsta kostnad! Att slipa 1 kniv kostar t.ex. hälften av vad knivskyddet du får hem kostar. Därav tar vi 200 kr om du avbeställer ett Knivbrev efter att det redan hunnit skickas hem. Om du avbeställer innan detta skett tar vi självklart inte betalt! Om ditt ärende redan orsakat förseningsavgifter pga. sen betalning tillkommer även dessa avgifter.

Är du abonnent och önskar avsluta i förtid kan du även komma att få betala mellanskillnaden gentemot vad en engångsslipning hade kostat (se priser). Om man t.ex. beställer ett abonnemang med 1 Knivbrev per år men väljer att säga upp innan Knivbrev nr. 2 har skickats ut så rör det sig egentligen om en engångsslipning (ej abonnemang) varför man då får betala för emballage enligt ovan samt mellanskillnaden mot vad engångsslipningen hade kostat.

Du kan ångra dig genom att maila oss på info@knivbrev.se eller svara på din orderbekräftelse. Du kan även använda denna blankett och skicka in blanketten till vår postadress som du finner här.

Category: Abonnemangsfrågor

Du kan alltid välja att flytta fram eller tidigarelägga ett Knivbrev innan det skickas ut. Om du
hamnat ur fas och ex. har 2 Knivbrev hemma kan vi även flytta fram ditt nästa Knivbrev i upp till 2 år så att du hinner nyttja de Knivbrev du har hemma och komma i fas igen! Mail oss då ett år och månad när du önskar få nästa Knivbrev så att du har gott om tid att nyttja det/de Knivbrev du redan har.

Du kan ju även ge bort ett av dina Knivbrev i present. Meddela oss då vart vi ska returnera de slipade föremålen så får någon en mycket uppskattad gåva!

Category: Abonnemangsfrågor

Detta är egentligen något man ska justera innan det skickas ut. Om din faktura ännu inte har förfallit till betalning kan vi däremot gå in och justera fakturan till rätt antal inskickade Knivskydd. Det är då viktigt att du även skickar in det oanvända knivskyddet då dessa är dyra att tillverka (kostar t.ex. dubbelt så mycket som att slipa kniven de skyddar).

Om vi får in ett annat antal föremål än det som är beställt så justeras inte fakturan per automatik. Om du hör av dig innan du skickar in Knivbrevet kan vi göra en anteckning om att du har ett tillgodo inför nästa Knivbrev. Vi återbetalar däremot aldrig ett inbetalt belopp varpå det senare kommer in färre knivar än du betalt för. Detta då administrationen kring sådant kostar en hel del. Hör därför av dig direkt så löser vi det!

Category: Abonnemangsfrågor

Ja, det går bra! Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så ta alltid den tid du behöver innan du skickar in. Eftersom Knivbreven fortsätter att komma med ett samma intervall och då du verkar ha hamnat ur fas bör du kontakta oss (info@knivbrev.se) så att vi kan flytta fram nästa förnyelsedatum i upp till 2 år så att du återigen kommer i fas med dina egna behov. En del kunder önskar alltid ha 1 Knivbrev hemma varför de skickar in ett av de 2 när det andra kommer. Dvs. exakt hur man önskar ha det får var och en bestämma.

Category: Abonnemangsfrågor

Ja det går självklart bra. Vi har även möjlighet att lägga in en permanent och tillfällig returadress. Vi behöver däremot förvissa oss om vilket av dessa 2 Knivbrev som ska returneras vart. Detta då de har samma kundnummer och därför inte går att skiljas åt. Om du skickar in ditt Knivbrev först och meddelar oss detta kan vi därefter ställa in vårt system på att returnera nästa Knivbrev till en annan adress och därefter återgå till din adress. Att ge bort ett färdigpackat Knivbrev som present är alltid uppskattat och runt Jul gör vi cirka 1000 beställningar av Knivbrev med annan returadress.

Om du har kommit ur fas med dina Knivbrev kan vi även skjuta upp nästa Knivbrevsutskick i upp till 2 år så att du åter kommer i fas. Allt du då behöver göra är att skicka oss ett mail till info@knivbrev.se och säga vilket år och månad du önskar nytt Knivbrev för att hamna i fas igen.

Obs! Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så känn ingen stress utan nyttja dem först när knivarna m.m. är så slöa att de verkligen måste skickas in! Om du vill kan vi även skjuta fram din faktura några månader!

Category: Abonnemangsfrågor

Allt du behöver gör då är att meddela oss detta via info@knivbrev.se. Din justering träder i kraft direkt efter att vi har bekräftat detta via mail

Category: Abonnemangsfrågor

Knivbrev kan du få hem per automatik X gånger per år – abonnemang. Du kan även välja att endast beställa hem nytt Knivbrev vid behov – engångsslipning. Genom att välja abonnemanget får du bättre priser och slipper tänka på att beställa nytt Knivbrev varje gång knivarna blir slöa igen vilket för många kan leda till att de står och samlar damm i åratal.

 

Category: Abonnemangsfrågor

Övriga frågor

Du finner dessa dels i anslutning till rutan där du kryssade i “Jag accepterar villkoren”. Du finner dem även längst ner på vår prissida eller så kan du klicka på länken nedan:

Allmänna villkor

Category: Abonnemangsfrågor

Om du tycker att du fått ditt Knivbrev för tätt inpå ditt förra eller har kvar ett outnyttjat Knivbrev kan du skjuta fram nästkommande Knivbrev i upp till 2 år! Har du ett Knivbrev du inte hunnit nyttja är detta även något du kan ge bort i present! Då kan vi lägga in en annan returadress varpå du kan ge bort en mycket uppskattad present ex. när du ska gå bort, i födelsedagspresent eller som Julklapp! Fördelen med detta är att du behåller de lägre priser du fått genom att vara abonnemangskund istället för att avsluta tills du är i fas igen och åter har behov av att slipa dina knivar.

Abonnemanget avslutar du genom att maila till info@knivbrev.se. Därefter bekräftar vi detta skriftligen (ett mail med kundnummer räcker bra) varpå vi bekräftar detta. Först när du har fått denna bekräftelse är ditt abonnemang avslutat. Om du önskar avsluta via telefon så är det viktigt att du även tar emot bekräftelsen på detta via mail. Vår högsta kostnader ligger i porto, det specialtillverkade material du får hem, arbete med detta, fakturering och administration. Att slipa 1 kniv kostar t.ex. hälften av vad knivskyddet den ligger i kostar! Därav måste man alltid avsluta sitt abonnemang före det att ett nytt Knivbrev skickas ut då man annars är förbunden att nyttja detta innan uppsägningen träder ikraft! Önskar man avsluta efter att ett Knivbrev redan är påväg är man bunden till detta Knivbrev.

Man kan alltid avsluta sitt abonnemang precis när som helst! Har man valt 1-2 gång/gånger per år men avslutar direkt efter sitt första Knivbrev får man ut ytterligare 1 sista Knivbrev efter 6-12 månader. Därefter skickas det inte ut några fler.

Category: Abonnemangsfrågor

När man väljer om man önskar Knivbrev per automatik (istället för engångsslipning = ej abonnemang) så väljer man “Antal Knivbrev PER år”. Man väljer inte “Antal Knivbrev ETT år”. Dvs. abonnemanget är löpande tills det sägs upp. Logiken i detta är att knivar, saxar m.fl. blir slöa igen och igen varpå man slipper tänka på att hela tiden beställa nytt Knivbrev för att behålla dem vassa.

Category: Abonnemangsfrågor

Vid all form av handel via nätet har du som konsument rättigheter och skyldigheter enligt Distansavtalslagen. Om du beställer hem ett Knivbrev som hinner skickas hem uppstår en kostnad för porto, material, arbete med materialet, fakturering samt administration. Detta är vår högsta kostnad! Att slipa 1 kniv kostar t.ex. hälften av vad knivskyddet du får hem kostar. Därav tar vi 200 kr om du avbeställer ett Knivbrev efter att det redan hunnit skickas hem. Om du avbeställer innan detta skett tar vi självklart inte betalt! Om ditt ärende redan orsakat förseningsavgifter pga. sen betalning tillkommer även dessa avgifter.

Är du abonnent och önskar avsluta i förtid kan du även komma att få betala mellanskillnaden gentemot vad en engångsslipning hade kostat (se priser). Om man t.ex. beställer ett abonnemang med 1 Knivbrev per år men väljer att säga upp innan Knivbrev nr. 2 har skickats ut så rör det sig egentligen om en engångsslipning (ej abonnemang) varför man då får betala för emballage enligt ovan samt mellanskillnaden mot vad engångsslipningen hade kostat.

Du kan ångra dig genom att maila oss på info@knivbrev.se eller svara på din orderbekräftelse. Du kan även använda denna blankett och skicka in blanketten till vår postadress som du finner här.

Category: Abonnemangsfrågor

Du kan alltid välja att flytta fram eller tidigarelägga ett Knivbrev innan det skickas ut. Om du
hamnat ur fas och ex. har 2 Knivbrev hemma kan vi även flytta fram ditt nästa Knivbrev i upp till 2 år så att du hinner nyttja de Knivbrev du har hemma och komma i fas igen! Mail oss då ett år och månad när du önskar få nästa Knivbrev så att du har gott om tid att nyttja det/de Knivbrev du redan har.

Du kan ju även ge bort ett av dina Knivbrev i present. Meddela oss då vart vi ska returnera de slipade föremålen så får någon en mycket uppskattad gåva!

Category: Abonnemangsfrågor

Detta är egentligen något man ska justera innan det skickas ut. Om din faktura ännu inte har förfallit till betalning kan vi däremot gå in och justera fakturan till rätt antal inskickade Knivskydd. Det är då viktigt att du även skickar in det oanvända knivskyddet då dessa är dyra att tillverka (kostar t.ex. dubbelt så mycket som att slipa kniven de skyddar).

Om vi får in ett annat antal föremål än det som är beställt så justeras inte fakturan per automatik. Om du hör av dig innan du skickar in Knivbrevet kan vi göra en anteckning om att du har ett tillgodo inför nästa Knivbrev. Vi återbetalar däremot aldrig ett inbetalt belopp varpå det senare kommer in färre knivar än du betalt för. Detta då administrationen kring sådant kostar en hel del. Hör därför av dig direkt så löser vi det!

Category: Abonnemangsfrågor

Ja, det går bra! Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så ta alltid den tid du behöver innan du skickar in. Eftersom Knivbreven fortsätter att komma med ett samma intervall och då du verkar ha hamnat ur fas bör du kontakta oss (info@knivbrev.se) så att vi kan flytta fram nästa förnyelsedatum i upp till 2 år så att du återigen kommer i fas med dina egna behov. En del kunder önskar alltid ha 1 Knivbrev hemma varför de skickar in ett av de 2 när det andra kommer. Dvs. exakt hur man önskar ha det får var och en bestämma.

Category: Abonnemangsfrågor

Ja det går självklart bra. Vi har även möjlighet att lägga in en permanent och tillfällig returadress. Vi behöver däremot förvissa oss om vilket av dessa 2 Knivbrev som ska returneras vart. Detta då de har samma kundnummer och därför inte går att skiljas åt. Om du skickar in ditt Knivbrev först och meddelar oss detta kan vi därefter ställa in vårt system på att returnera nästa Knivbrev till en annan adress och därefter återgå till din adress. Att ge bort ett färdigpackat Knivbrev som present är alltid uppskattat och runt Jul gör vi cirka 1000 beställningar av Knivbrev med annan returadress.

Om du har kommit ur fas med dina Knivbrev kan vi även skjuta upp nästa Knivbrevsutskick i upp till 2 år så att du åter kommer i fas. Allt du då behöver göra är att skicka oss ett mail till info@knivbrev.se och säga vilket år och månad du önskar nytt Knivbrev för att hamna i fas igen.

Obs! Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så känn ingen stress utan nyttja dem först när knivarna m.m. är så slöa att de verkligen måste skickas in! Om du vill kan vi även skjuta fram din faktura några månader!

Category: Abonnemangsfrågor

Allt du behöver gör då är att meddela oss detta via info@knivbrev.se. Din justering träder i kraft direkt efter att vi har bekräftat detta via mail

Category: Abonnemangsfrågor

Knivbrev kan du få hem per automatik X gånger per år – abonnemang. Du kan även välja att endast beställa hem nytt Knivbrev vid behov – engångsslipning. Genom att välja abonnemanget får du bättre priser och slipper tänka på att beställa nytt Knivbrev varje gång knivarna blir slöa igen vilket för många kan leda till att de står och samlar damm i åratal.

 

Category: Abonnemangsfrågor