Du finner dessa dels i anslutning till rutan där du kryssade i “Jag accepterar villkoren”. Du finner dem även längst ner på vår prissida eller så kan du klicka på länken nedan:
Allmänna villkor
Om du tycker att du fått ditt Knivbrev för tätt inpå ditt förra eller har kvar ett outnyttjat Knivbrev kan du skjuta fram nästkommande Knivbrev i upp till 2 år! Har du ett Knivbrev du inte hunnit nyttja är detta även något du kan ge bort i present! Då kan vi lägga in en annan returadress varpå du kan ge bort en mycket uppskattad present ex. när du ska gå bort, i födelsedagspresent eller som Julklapp! Fördelen med detta är att du behåller de lägre priser du fått genom att vara abonnemangskund istället för att avsluta tills du är i fas igen och åter har behov av att slipa dina knivar.
Abonnemanget avslutar du genom att maila till info@knivbrev.se. Därefter bekräftar vi detta skriftligen (ett mail med kundnummer räcker bra) varpå vi bekräftar detta. Först när du har fått denna bekräftelse är ditt abonnemang avslutat. Om du önskar avsluta via telefon så är det viktigt att du även tar emot bekräftelsen på detta via mail. Vår högsta kostnader ligger i porto, det specialtillverkade material du får hem, arbete med detta, fakturering och administration. Att slipa 1 kniv kostar t.ex. hälften av vad knivskyddet den ligger i kostar! Därav måste man alltid avsluta sitt abonnemang före det att ett nytt Knivbrev skickas ut då man annars är förbunden att nyttja detta innan uppsägningen träder ikraft! Önskar man avsluta efter att ett Knivbrev redan är påväg är man bunden till detta Knivbrev.
Man kan alltid avsluta sitt abonnemang precis när som helst! Har man valt 1-2 gång/gånger per år men avslutar direkt efter sitt första Knivbrev får man ut ytterligare 1 sista Knivbrev efter 6-12 månader. Därefter skickas det inte ut några fler.
När man väljer om man önskar Knivbrev per automatik (istället för engångsslipning = ej abonnemang) så väljer man “Antal Knivbrev PER år”. Man väljer inte “Antal Knivbrev ETT år”. Dvs. abonnemanget är löpande tills det sägs upp. Logiken i detta är att knivar, saxar m.fl. blir slöa igen och igen varpå man slipper tänka på att hela tiden beställa nytt Knivbrev för att behålla dem vassa.
Vid all form av handel via nätet har du som konsument rättigheter och skyldigheter enligt Distansavtalslagen. Om du beställer hem ett Knivbrev som hinner skickas hem uppstår en kostnad för porto, material, arbete med materialet, fakturering samt administration. Detta är vår högsta kostnad! Att slipa 1 kniv kostar t.ex. hälften av vad knivskyddet du får hem kostar. Därav tar vi 200 kr om du avbeställer ett Knivbrev efter att det redan hunnit skickas hem. Om du avbeställer innan detta skett tar vi självklart inte betalt! Om ditt ärende redan orsakat förseningsavgifter pga. sen betalning tillkommer även dessa avgifter.
Är du abonnent och önskar avsluta i förtid kan du även komma att få betala mellanskillnaden gentemot vad en engångsslipning hade kostat (se priser). Om man t.ex. beställer ett abonnemang med 1 Knivbrev per år men väljer att säga upp innan Knivbrev nr. 2 har skickats ut så rör det sig egentligen om en engångsslipning (ej abonnemang) varför man då får betala för emballage enligt ovan samt mellanskillnaden mot vad engångsslipningen hade kostat.
Du kan ångra dig genom att maila oss på info@knivbrev.se eller svara på din orderbekräftelse. Du kan även använda denna blankett och skicka in blanketten till vår postadress som du finner här.
Du kan alltid välja att flytta fram eller tidigarelägga ett Knivbrev innan det skickas ut. Om du
hamnat ur fas och ex. har 2 Knivbrev hemma kan vi även flytta fram ditt nästa Knivbrev i upp till 2 år så att du hinner nyttja de Knivbrev du har hemma och komma i fas igen! Mail oss då ett år och månad när du önskar få nästa Knivbrev så att du har gott om tid att nyttja det/de Knivbrev du redan har.
Du kan ju även ge bort ett av dina Knivbrev i present. Meddela oss då vart vi ska returnera de slipade föremålen så får någon en mycket uppskattad gåva!
Detta är egentligen något man ska justera innan det skickas ut. Om din faktura ännu inte har förfallit till betalning kan vi däremot gå in och justera fakturan till rätt antal inskickade Knivskydd. Det är då viktigt att du även skickar in det oanvända knivskyddet då dessa är dyra att tillverka (kostar t.ex. dubbelt så mycket som att slipa kniven de skyddar).
Om vi får in ett annat antal föremål än det som är beställt så justeras inte fakturan per automatik. Om du hör av dig innan du skickar in Knivbrevet kan vi göra en anteckning om att du har ett tillgodo inför nästa Knivbrev. Vi återbetalar däremot aldrig ett inbetalt belopp varpå det senare kommer in färre knivar än du betalt för. Detta då administrationen kring sådant kostar en hel del. Hör därför av dig direkt så löser vi det!
Ja, det går bra! Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så ta alltid den tid du behöver innan du skickar in. Eftersom Knivbreven fortsätter att komma med ett samma intervall och då du verkar ha hamnat ur fas bör du kontakta oss (info@knivbrev.se) så att vi kan flytta fram nästa förnyelsedatum i upp till 2 år så att du återigen kommer i fas med dina egna behov. En del kunder önskar alltid ha 1 Knivbrev hemma varför de skickar in ett av de 2 när det andra kommer. Dvs. exakt hur man önskar ha det får var och en bestämma.
Ja det går självklart bra. Vi har även möjlighet att lägga in en permanent och tillfällig returadress. Vi behöver däremot förvissa oss om vilket av dessa 2 Knivbrev som ska returneras vart. Detta då de har samma kundnummer och därför inte går att skiljas åt. Om du skickar in ditt Knivbrev först och meddelar oss detta kan vi därefter ställa in vårt system på att returnera nästa Knivbrev till en annan adress och därefter återgå till din adress. Att ge bort ett färdigpackat Knivbrev som present är alltid uppskattat och runt Jul gör vi cirka 1000 beställningar av Knivbrev med annan returadress.
Om du har kommit ur fas med dina Knivbrev kan vi även skjuta upp nästa Knivbrevsutskick i upp till 2 år så att du åter kommer i fas. Allt du då behöver göra är att skicka oss ett mail till info@knivbrev.se och säga vilket år och månad du önskar nytt Knivbrev för att hamna i fas igen.
Obs! Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så känn ingen stress utan nyttja dem först när knivarna m.m. är så slöa att de verkligen måste skickas in! Om du vill kan vi även skjuta fram din faktura några månader!
Allt du behöver gör då är att meddela oss detta via info@knivbrev.se. Din justering träder i kraft direkt efter att vi har bekräftat detta via mail
Knivbrev kan du få hem per automatik X gånger per år – abonnemang. Du kan även välja att endast beställa hem nytt Knivbrev vid behov – engångsslipning. Genom att välja abonnemanget får du bättre priser och slipper tänka på att beställa nytt Knivbrev varje gång knivarna blir slöa igen vilket för många kan leda till att de står och samlar damm i åratal.
Du finner dessa dels i anslutning till rutan där du kryssade i “Jag accepterar villkoren”. Du finner dem även längst ner på vår prissida eller så kan du klicka på länken nedan:
Allmänna villkor
Om du tycker att du fått ditt Knivbrev för tätt inpå ditt förra eller har kvar ett outnyttjat Knivbrev kan du skjuta fram nästkommande Knivbrev i upp till 2 år! Har du ett Knivbrev du inte hunnit nyttja är detta även något du kan ge bort i present! Då kan vi lägga in en annan returadress varpå du kan ge bort en mycket uppskattad present ex. när du ska gå bort, i födelsedagspresent eller som Julklapp! Fördelen med detta är att du behåller de lägre priser du fått genom att vara abonnemangskund istället för att avsluta tills du är i fas igen och åter har behov av att slipa dina knivar.
Abonnemanget avslutar du genom att maila till info@knivbrev.se. Därefter bekräftar vi detta skriftligen (ett mail med kundnummer räcker bra) varpå vi bekräftar detta. Först när du har fått denna bekräftelse är ditt abonnemang avslutat. Om du önskar avsluta via telefon så är det viktigt att du även tar emot bekräftelsen på detta via mail. Vår högsta kostnader ligger i porto, det specialtillverkade material du får hem, arbete med detta, fakturering och administration. Att slipa 1 kniv kostar t.ex. hälften av vad knivskyddet den ligger i kostar! Därav måste man alltid avsluta sitt abonnemang före det att ett nytt Knivbrev skickas ut då man annars är förbunden att nyttja detta innan uppsägningen träder ikraft! Önskar man avsluta efter att ett Knivbrev redan är påväg är man bunden till detta Knivbrev.
Man kan alltid avsluta sitt abonnemang precis när som helst! Har man valt 1-2 gång/gånger per år men avslutar direkt efter sitt första Knivbrev får man ut ytterligare 1 sista Knivbrev efter 6-12 månader. Därefter skickas det inte ut några fler.
När man väljer om man önskar Knivbrev per automatik (istället för engångsslipning = ej abonnemang) så väljer man “Antal Knivbrev PER år”. Man väljer inte “Antal Knivbrev ETT år”. Dvs. abonnemanget är löpande tills det sägs upp. Logiken i detta är att knivar, saxar m.fl. blir slöa igen och igen varpå man slipper tänka på att hela tiden beställa nytt Knivbrev för att behålla dem vassa.
Vid all form av handel via nätet har du som konsument rättigheter och skyldigheter enligt Distansavtalslagen. Om du beställer hem ett Knivbrev som hinner skickas hem uppstår en kostnad för porto, material, arbete med materialet, fakturering samt administration. Detta är vår högsta kostnad! Att slipa 1 kniv kostar t.ex. hälften av vad knivskyddet du får hem kostar. Därav tar vi 200 kr om du avbeställer ett Knivbrev efter att det redan hunnit skickas hem. Om du avbeställer innan detta skett tar vi självklart inte betalt! Om ditt ärende redan orsakat förseningsavgifter pga. sen betalning tillkommer även dessa avgifter.
Är du abonnent och önskar avsluta i förtid kan du även komma att få betala mellanskillnaden gentemot vad en engångsslipning hade kostat (se priser). Om man t.ex. beställer ett abonnemang med 1 Knivbrev per år men väljer att säga upp innan Knivbrev nr. 2 har skickats ut så rör det sig egentligen om en engångsslipning (ej abonnemang) varför man då får betala för emballage enligt ovan samt mellanskillnaden mot vad engångsslipningen hade kostat.
Du kan ångra dig genom att maila oss på info@knivbrev.se eller svara på din orderbekräftelse. Du kan även använda denna blankett och skicka in blanketten till vår postadress som du finner här.
Du kan alltid välja att flytta fram eller tidigarelägga ett Knivbrev innan det skickas ut. Om du
hamnat ur fas och ex. har 2 Knivbrev hemma kan vi även flytta fram ditt nästa Knivbrev i upp till 2 år så att du hinner nyttja de Knivbrev du har hemma och komma i fas igen! Mail oss då ett år och månad när du önskar få nästa Knivbrev så att du har gott om tid att nyttja det/de Knivbrev du redan har.
Du kan ju även ge bort ett av dina Knivbrev i present. Meddela oss då vart vi ska returnera de slipade föremålen så får någon en mycket uppskattad gåva!
Detta är egentligen något man ska justera innan det skickas ut. Om din faktura ännu inte har förfallit till betalning kan vi däremot gå in och justera fakturan till rätt antal inskickade Knivskydd. Det är då viktigt att du även skickar in det oanvända knivskyddet då dessa är dyra att tillverka (kostar t.ex. dubbelt så mycket som att slipa kniven de skyddar).
Om vi får in ett annat antal föremål än det som är beställt så justeras inte fakturan per automatik. Om du hör av dig innan du skickar in Knivbrevet kan vi göra en anteckning om att du har ett tillgodo inför nästa Knivbrev. Vi återbetalar däremot aldrig ett inbetalt belopp varpå det senare kommer in färre knivar än du betalt för. Detta då administrationen kring sådant kostar en hel del. Hör därför av dig direkt så löser vi det!
Ja, det går bra! Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så ta alltid den tid du behöver innan du skickar in. Eftersom Knivbreven fortsätter att komma med ett samma intervall och då du verkar ha hamnat ur fas bör du kontakta oss (info@knivbrev.se) så att vi kan flytta fram nästa förnyelsedatum i upp till 2 år så att du återigen kommer i fas med dina egna behov. En del kunder önskar alltid ha 1 Knivbrev hemma varför de skickar in ett av de 2 när det andra kommer. Dvs. exakt hur man önskar ha det får var och en bestämma.
Ja det går självklart bra. Vi har även möjlighet att lägga in en permanent och tillfällig returadress. Vi behöver däremot förvissa oss om vilket av dessa 2 Knivbrev som ska returneras vart. Detta då de har samma kundnummer och därför inte går att skiljas åt. Om du skickar in ditt Knivbrev först och meddelar oss detta kan vi därefter ställa in vårt system på att returnera nästa Knivbrev till en annan adress och därefter återgå till din adress. Att ge bort ett färdigpackat Knivbrev som present är alltid uppskattat och runt Jul gör vi cirka 1000 beställningar av Knivbrev med annan returadress.
Om du har kommit ur fas med dina Knivbrev kan vi även skjuta upp nästa Knivbrevsutskick i upp till 2 år så att du åter kommer i fas. Allt du då behöver göra är att skicka oss ett mail till info@knivbrev.se och säga vilket år och månad du önskar nytt Knivbrev för att hamna i fas igen.
Obs! Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så känn ingen stress utan nyttja dem först när knivarna m.m. är så slöa att de verkligen måste skickas in! Om du vill kan vi även skjuta fram din faktura några månader!
Allt du behöver gör då är att meddela oss detta via info@knivbrev.se. Din justering träder i kraft direkt efter att vi har bekräftat detta via mail
Knivbrev kan du få hem per automatik X gånger per år – abonnemang. Du kan även välja att endast beställa hem nytt Knivbrev vid behov – engångsslipning. Genom att välja abonnemanget får du bättre priser och slipper tänka på att beställa nytt Knivbrev varje gång knivarna blir slöa igen vilket för många kan leda till att de står och samlar damm i åratal.
Du finner dessa dels i anslutning till rutan där du kryssade i “Jag accepterar villkoren”. Du finner dem även längst ner på vår prissida eller så kan du klicka på länken nedan:
Allmänna villkor
Om du tycker att du fått ditt Knivbrev för tätt inpå ditt förra eller har kvar ett outnyttjat Knivbrev kan du skjuta fram nästkommande Knivbrev i upp till 2 år! Har du ett Knivbrev du inte hunnit nyttja är detta även något du kan ge bort i present! Då kan vi lägga in en annan returadress varpå du kan ge bort en mycket uppskattad present ex. när du ska gå bort, i födelsedagspresent eller som Julklapp! Fördelen med detta är att du behåller de lägre priser du fått genom att vara abonnemangskund istället för att avsluta tills du är i fas igen och åter har behov av att slipa dina knivar.
Abonnemanget avslutar du genom att maila till info@knivbrev.se. Därefter bekräftar vi detta skriftligen (ett mail med kundnummer räcker bra) varpå vi bekräftar detta. Först när du har fått denna bekräftelse är ditt abonnemang avslutat. Om du önskar avsluta via telefon så är det viktigt att du även tar emot bekräftelsen på detta via mail. Vår högsta kostnader ligger i porto, det specialtillverkade material du får hem, arbete med detta, fakturering och administration. Att slipa 1 kniv kostar t.ex. hälften av vad knivskyddet den ligger i kostar! Därav måste man alltid avsluta sitt abonnemang före det att ett nytt Knivbrev skickas ut då man annars är förbunden att nyttja detta innan uppsägningen träder ikraft! Önskar man avsluta efter att ett Knivbrev redan är påväg är man bunden till detta Knivbrev.
Man kan alltid avsluta sitt abonnemang precis när som helst! Har man valt 1-2 gång/gånger per år men avslutar direkt efter sitt första Knivbrev får man ut ytterligare 1 sista Knivbrev efter 6-12 månader. Därefter skickas det inte ut några fler.
När man väljer om man önskar Knivbrev per automatik (istället för engångsslipning = ej abonnemang) så väljer man “Antal Knivbrev PER år”. Man väljer inte “Antal Knivbrev ETT år”. Dvs. abonnemanget är löpande tills det sägs upp. Logiken i detta är att knivar, saxar m.fl. blir slöa igen och igen varpå man slipper tänka på att hela tiden beställa nytt Knivbrev för att behålla dem vassa.
Vid all form av handel via nätet har du som konsument rättigheter och skyldigheter enligt Distansavtalslagen. Om du beställer hem ett Knivbrev som hinner skickas hem uppstår en kostnad för porto, material, arbete med materialet, fakturering samt administration. Detta är vår högsta kostnad! Att slipa 1 kniv kostar t.ex. hälften av vad knivskyddet du får hem kostar. Därav tar vi 200 kr om du avbeställer ett Knivbrev efter att det redan hunnit skickas hem. Om du avbeställer innan detta skett tar vi självklart inte betalt! Om ditt ärende redan orsakat förseningsavgifter pga. sen betalning tillkommer även dessa avgifter.
Är du abonnent och önskar avsluta i förtid kan du även komma att få betala mellanskillnaden gentemot vad en engångsslipning hade kostat (se priser). Om man t.ex. beställer ett abonnemang med 1 Knivbrev per år men väljer att säga upp innan Knivbrev nr. 2 har skickats ut så rör det sig egentligen om en engångsslipning (ej abonnemang) varför man då får betala för emballage enligt ovan samt mellanskillnaden mot vad engångsslipningen hade kostat.
Du kan ångra dig genom att maila oss på info@knivbrev.se eller svara på din orderbekräftelse. Du kan även använda denna blankett och skicka in blanketten till vår postadress som du finner här.
Du kan alltid välja att flytta fram eller tidigarelägga ett Knivbrev innan det skickas ut. Om du
hamnat ur fas och ex. har 2 Knivbrev hemma kan vi även flytta fram ditt nästa Knivbrev i upp till 2 år så att du hinner nyttja de Knivbrev du har hemma och komma i fas igen! Mail oss då ett år och månad när du önskar få nästa Knivbrev så att du har gott om tid att nyttja det/de Knivbrev du redan har.
Du kan ju även ge bort ett av dina Knivbrev i present. Meddela oss då vart vi ska returnera de slipade föremålen så får någon en mycket uppskattad gåva!
Detta är egentligen något man ska justera innan det skickas ut. Om din faktura ännu inte har förfallit till betalning kan vi däremot gå in och justera fakturan till rätt antal inskickade Knivskydd. Det är då viktigt att du även skickar in det oanvända knivskyddet då dessa är dyra att tillverka (kostar t.ex. dubbelt så mycket som att slipa kniven de skyddar).
Om vi får in ett annat antal föremål än det som är beställt så justeras inte fakturan per automatik. Om du hör av dig innan du skickar in Knivbrevet kan vi göra en anteckning om att du har ett tillgodo inför nästa Knivbrev. Vi återbetalar däremot aldrig ett inbetalt belopp varpå det senare kommer in färre knivar än du betalt för. Detta då administrationen kring sådant kostar en hel del. Hör därför av dig direkt så löser vi det!
Ja, det går bra! Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så ta alltid den tid du behöver innan du skickar in. Eftersom Knivbreven fortsätter att komma med ett samma intervall och då du verkar ha hamnat ur fas bör du kontakta oss (info@knivbrev.se) så att vi kan flytta fram nästa förnyelsedatum i upp till 2 år så att du återigen kommer i fas med dina egna behov. En del kunder önskar alltid ha 1 Knivbrev hemma varför de skickar in ett av de 2 när det andra kommer. Dvs. exakt hur man önskar ha det får var och en bestämma.
Ja det går självklart bra. Vi har även möjlighet att lägga in en permanent och tillfällig returadress. Vi behöver däremot förvissa oss om vilket av dessa 2 Knivbrev som ska returneras vart. Detta då de har samma kundnummer och därför inte går att skiljas åt. Om du skickar in ditt Knivbrev först och meddelar oss detta kan vi därefter ställa in vårt system på att returnera nästa Knivbrev till en annan adress och därefter återgå till din adress. Att ge bort ett färdigpackat Knivbrev som present är alltid uppskattat och runt Jul gör vi cirka 1000 beställningar av Knivbrev med annan returadress.
Om du har kommit ur fas med dina Knivbrev kan vi även skjuta upp nästa Knivbrevsutskick i upp till 2 år så att du åter kommer i fas. Allt du då behöver göra är att skicka oss ett mail till info@knivbrev.se och säga vilket år och månad du önskar nytt Knivbrev för att hamna i fas igen.
Obs! Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så känn ingen stress utan nyttja dem först när knivarna m.m. är så slöa att de verkligen måste skickas in! Om du vill kan vi även skjuta fram din faktura några månader!
Knivbrev kan du få hem per automatik X gånger per år – abonnemang. Du kan även välja att endast beställa hem nytt Knivbrev vid behov – engångsslipning. Genom att välja abonnemanget får du bättre priser och slipper tänka på att beställa nytt Knivbrev varje gång knivarna blir slöa igen vilket för många kan leda till att de står och samlar damm i åratal.
Du finner dessa dels i anslutning till rutan där du kryssade i “Jag accepterar villkoren”. Du finner dem även längst ner på vår prissida eller så kan du klicka på länken nedan:
Allmänna villkor
Om du tycker att du fått ditt Knivbrev för tätt inpå ditt förra eller har kvar ett outnyttjat Knivbrev kan du skjuta fram nästkommande Knivbrev i upp till 2 år! Har du ett Knivbrev du inte hunnit nyttja är detta även något du kan ge bort i present! Då kan vi lägga in en annan returadress varpå du kan ge bort en mycket uppskattad present ex. när du ska gå bort, i födelsedagspresent eller som Julklapp! Fördelen med detta är att du behåller de lägre priser du fått genom att vara abonnemangskund istället för att avsluta tills du är i fas igen och åter har behov av att slipa dina knivar.
Abonnemanget avslutar du genom att maila till info@knivbrev.se. Därefter bekräftar vi detta skriftligen (ett mail med kundnummer räcker bra) varpå vi bekräftar detta. Först när du har fått denna bekräftelse är ditt abonnemang avslutat. Om du önskar avsluta via telefon så är det viktigt att du även tar emot bekräftelsen på detta via mail. Vår högsta kostnader ligger i porto, det specialtillverkade material du får hem, arbete med detta, fakturering och administration. Att slipa 1 kniv kostar t.ex. hälften av vad knivskyddet den ligger i kostar! Därav måste man alltid avsluta sitt abonnemang före det att ett nytt Knivbrev skickas ut då man annars är förbunden att nyttja detta innan uppsägningen träder ikraft! Önskar man avsluta efter att ett Knivbrev redan är påväg är man bunden till detta Knivbrev.
Man kan alltid avsluta sitt abonnemang precis när som helst! Har man valt 1-2 gång/gånger per år men avslutar direkt efter sitt första Knivbrev får man ut ytterligare 1 sista Knivbrev efter 6-12 månader. Därefter skickas det inte ut några fler.
När man väljer om man önskar Knivbrev per automatik (istället för engångsslipning = ej abonnemang) så väljer man “Antal Knivbrev PER år”. Man väljer inte “Antal Knivbrev ETT år”. Dvs. abonnemanget är löpande tills det sägs upp. Logiken i detta är att knivar, saxar m.fl. blir slöa igen och igen varpå man slipper tänka på att hela tiden beställa nytt Knivbrev för att behålla dem vassa.
Vid all form av handel via nätet har du som konsument rättigheter och skyldigheter enligt Distansavtalslagen. Om du beställer hem ett Knivbrev som hinner skickas hem uppstår en kostnad för porto, material, arbete med materialet, fakturering samt administration. Detta är vår högsta kostnad! Att slipa 1 kniv kostar t.ex. hälften av vad knivskyddet du får hem kostar. Därav tar vi 200 kr om du avbeställer ett Knivbrev efter att det redan hunnit skickas hem. Om du avbeställer innan detta skett tar vi självklart inte betalt! Om ditt ärende redan orsakat förseningsavgifter pga. sen betalning tillkommer även dessa avgifter.
Är du abonnent och önskar avsluta i förtid kan du även komma att få betala mellanskillnaden gentemot vad en engångsslipning hade kostat (se priser). Om man t.ex. beställer ett abonnemang med 1 Knivbrev per år men väljer att säga upp innan Knivbrev nr. 2 har skickats ut så rör det sig egentligen om en engångsslipning (ej abonnemang) varför man då får betala för emballage enligt ovan samt mellanskillnaden mot vad engångsslipningen hade kostat.
Du kan ångra dig genom att maila oss på info@knivbrev.se eller svara på din orderbekräftelse. Du kan även använda denna blankett och skicka in blanketten till vår postadress som du finner här.
Du kan alltid välja att flytta fram eller tidigarelägga ett Knivbrev innan det skickas ut. Om du
hamnat ur fas och ex. har 2 Knivbrev hemma kan vi även flytta fram ditt nästa Knivbrev i upp till 2 år så att du hinner nyttja de Knivbrev du har hemma och komma i fas igen! Mail oss då ett år och månad när du önskar få nästa Knivbrev så att du har gott om tid att nyttja det/de Knivbrev du redan har.
Du kan ju även ge bort ett av dina Knivbrev i present. Meddela oss då vart vi ska returnera de slipade föremålen så får någon en mycket uppskattad gåva!
Detta är egentligen något man ska justera innan det skickas ut. Om din faktura ännu inte har förfallit till betalning kan vi däremot gå in och justera fakturan till rätt antal inskickade Knivskydd. Det är då viktigt att du även skickar in det oanvända knivskyddet då dessa är dyra att tillverka (kostar t.ex. dubbelt så mycket som att slipa kniven de skyddar).
Om vi får in ett annat antal föremål än det som är beställt så justeras inte fakturan per automatik. Om du hör av dig innan du skickar in Knivbrevet kan vi göra en anteckning om att du har ett tillgodo inför nästa Knivbrev. Vi återbetalar däremot aldrig ett inbetalt belopp varpå det senare kommer in färre knivar än du betalt för. Detta då administrationen kring sådant kostar en hel del. Hör därför av dig direkt så löser vi det!
Ja, det går bra! Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så ta alltid den tid du behöver innan du skickar in. Eftersom Knivbreven fortsätter att komma med ett samma intervall och då du verkar ha hamnat ur fas bör du kontakta oss (info@knivbrev.se) så att vi kan flytta fram nästa förnyelsedatum i upp till 2 år så att du återigen kommer i fas med dina egna behov. En del kunder önskar alltid ha 1 Knivbrev hemma varför de skickar in ett av de 2 när det andra kommer. Dvs. exakt hur man önskar ha det får var och en bestämma.
Ja det går självklart bra. Vi har även möjlighet att lägga in en permanent och tillfällig returadress. Vi behöver däremot förvissa oss om vilket av dessa 2 Knivbrev som ska returneras vart. Detta då de har samma kundnummer och därför inte går att skiljas åt. Om du skickar in ditt Knivbrev först och meddelar oss detta kan vi därefter ställa in vårt system på att returnera nästa Knivbrev till en annan adress och därefter återgå till din adress. Att ge bort ett färdigpackat Knivbrev som present är alltid uppskattat och runt Jul gör vi cirka 1000 beställningar av Knivbrev med annan returadress.
Om du har kommit ur fas med dina Knivbrev kan vi även skjuta upp nästa Knivbrevsutskick i upp till 2 år så att du åter kommer i fas. Allt du då behöver göra är att skicka oss ett mail till info@knivbrev.se och säga vilket år och månad du önskar nytt Knivbrev för att hamna i fas igen.
Obs! Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så känn ingen stress utan nyttja dem först när knivarna m.m. är så slöa att de verkligen måste skickas in! Om du vill kan vi även skjuta fram din faktura några månader!
Allt du behöver gör då är att meddela oss detta via info@knivbrev.se. Din justering träder i kraft direkt efter att vi har bekräftat detta via mail
Knivbrev kan du få hem per automatik X gånger per år – abonnemang. Du kan även välja att endast beställa hem nytt Knivbrev vid behov – engångsslipning. Genom att välja abonnemanget får du bättre priser och slipper tänka på att beställa nytt Knivbrev varje gång knivarna blir slöa igen vilket för många kan leda till att de står och samlar damm i åratal.
Du finner dessa dels i anslutning till rutan där du kryssade i “Jag accepterar villkoren”. Du finner dem även längst ner på vår prissida eller så kan du klicka på länken nedan:
Allmänna villkor
Om du tycker att du fått ditt Knivbrev för tätt inpå ditt förra eller har kvar ett outnyttjat Knivbrev kan du skjuta fram nästkommande Knivbrev i upp till 2 år! Har du ett Knivbrev du inte hunnit nyttja är detta även något du kan ge bort i present! Då kan vi lägga in en annan returadress varpå du kan ge bort en mycket uppskattad present ex. när du ska gå bort, i födelsedagspresent eller som Julklapp! Fördelen med detta är att du behåller de lägre priser du fått genom att vara abonnemangskund istället för att avsluta tills du är i fas igen och åter har behov av att slipa dina knivar.
Abonnemanget avslutar du genom att maila till info@knivbrev.se. Därefter bekräftar vi detta skriftligen (ett mail med kundnummer räcker bra) varpå vi bekräftar detta. Först när du har fått denna bekräftelse är ditt abonnemang avslutat. Om du önskar avsluta via telefon så är det viktigt att du även tar emot bekräftelsen på detta via mail. Vår högsta kostnader ligger i porto, det specialtillverkade material du får hem, arbete med detta, fakturering och administration. Att slipa 1 kniv kostar t.ex. hälften av vad knivskyddet den ligger i kostar! Därav måste man alltid avsluta sitt abonnemang före det att ett nytt Knivbrev skickas ut då man annars är förbunden att nyttja detta innan uppsägningen träder ikraft! Önskar man avsluta efter att ett Knivbrev redan är påväg är man bunden till detta Knivbrev.
Man kan alltid avsluta sitt abonnemang precis när som helst! Har man valt 1-2 gång/gånger per år men avslutar direkt efter sitt första Knivbrev får man ut ytterligare 1 sista Knivbrev efter 6-12 månader. Därefter skickas det inte ut några fler.
När man väljer om man önskar Knivbrev per automatik (istället för engångsslipning = ej abonnemang) så väljer man “Antal Knivbrev PER år”. Man väljer inte “Antal Knivbrev ETT år”. Dvs. abonnemanget är löpande tills det sägs upp. Logiken i detta är att knivar, saxar m.fl. blir slöa igen och igen varpå man slipper tänka på att hela tiden beställa nytt Knivbrev för att behålla dem vassa.
Vid all form av handel via nätet har du som konsument rättigheter och skyldigheter enligt Distansavtalslagen. Om du beställer hem ett Knivbrev som hinner skickas hem uppstår en kostnad för porto, material, arbete med materialet, fakturering samt administration. Detta är vår högsta kostnad! Att slipa 1 kniv kostar t.ex. hälften av vad knivskyddet du får hem kostar. Därav tar vi 200 kr om du avbeställer ett Knivbrev efter att det redan hunnit skickas hem. Om du avbeställer innan detta skett tar vi självklart inte betalt! Om ditt ärende redan orsakat förseningsavgifter pga. sen betalning tillkommer även dessa avgifter.
Är du abonnent och önskar avsluta i förtid kan du även komma att få betala mellanskillnaden gentemot vad en engångsslipning hade kostat (se priser). Om man t.ex. beställer ett abonnemang med 1 Knivbrev per år men väljer att säga upp innan Knivbrev nr. 2 har skickats ut så rör det sig egentligen om en engångsslipning (ej abonnemang) varför man då får betala för emballage enligt ovan samt mellanskillnaden mot vad engångsslipningen hade kostat.
Du kan ångra dig genom att maila oss på info@knivbrev.se eller svara på din orderbekräftelse. Du kan även använda denna blankett och skicka in blanketten till vår postadress som du finner här.
Du kan alltid välja att flytta fram eller tidigarelägga ett Knivbrev innan det skickas ut. Om du
hamnat ur fas och ex. har 2 Knivbrev hemma kan vi även flytta fram ditt nästa Knivbrev i upp till 2 år så att du hinner nyttja de Knivbrev du har hemma och komma i fas igen! Mail oss då ett år och månad när du önskar få nästa Knivbrev så att du har gott om tid att nyttja det/de Knivbrev du redan har.
Du kan ju även ge bort ett av dina Knivbrev i present. Meddela oss då vart vi ska returnera de slipade föremålen så får någon en mycket uppskattad gåva!
Detta är egentligen något man ska justera innan det skickas ut. Om din faktura ännu inte har förfallit till betalning kan vi däremot gå in och justera fakturan till rätt antal inskickade Knivskydd. Det är då viktigt att du även skickar in det oanvända knivskyddet då dessa är dyra att tillverka (kostar t.ex. dubbelt så mycket som att slipa kniven de skyddar).
Om vi får in ett annat antal föremål än det som är beställt så justeras inte fakturan per automatik. Om du hör av dig innan du skickar in Knivbrevet kan vi göra en anteckning om att du har ett tillgodo inför nästa Knivbrev. Vi återbetalar däremot aldrig ett inbetalt belopp varpå det senare kommer in färre knivar än du betalt för. Detta då administrationen kring sådant kostar en hel del. Hör därför av dig direkt så löser vi det!
Ja, det går bra! Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så ta alltid den tid du behöver innan du skickar in. Eftersom Knivbreven fortsätter att komma med ett samma intervall och då du verkar ha hamnat ur fas bör du kontakta oss (info@knivbrev.se) så att vi kan flytta fram nästa förnyelsedatum i upp till 2 år så att du återigen kommer i fas med dina egna behov. En del kunder önskar alltid ha 1 Knivbrev hemma varför de skickar in ett av de 2 när det andra kommer. Dvs. exakt hur man önskar ha det får var och en bestämma.
Ja det går självklart bra. Vi har även möjlighet att lägga in en permanent och tillfällig returadress. Vi behöver däremot förvissa oss om vilket av dessa 2 Knivbrev som ska returneras vart. Detta då de har samma kundnummer och därför inte går att skiljas åt. Om du skickar in ditt Knivbrev först och meddelar oss detta kan vi därefter ställa in vårt system på att returnera nästa Knivbrev till en annan adress och därefter återgå till din adress. Att ge bort ett färdigpackat Knivbrev som present är alltid uppskattat och runt Jul gör vi cirka 1000 beställningar av Knivbrev med annan returadress.
Om du har kommit ur fas med dina Knivbrev kan vi även skjuta upp nästa Knivbrevsutskick i upp till 2 år så att du åter kommer i fas. Allt du då behöver göra är att skicka oss ett mail till info@knivbrev.se och säga vilket år och månad du önskar nytt Knivbrev för att hamna i fas igen.
Obs! Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så känn ingen stress utan nyttja dem först när knivarna m.m. är så slöa att de verkligen måste skickas in! Om du vill kan vi även skjuta fram din faktura några månader!
Allt du behöver gör då är att meddela oss detta via info@knivbrev.se. Din justering träder i kraft direkt efter att vi har bekräftat detta via mail
Knivbrev kan du få hem per automatik X gånger per år – abonnemang. Du kan även välja att endast beställa hem nytt Knivbrev vid behov – engångsslipning. Genom att välja abonnemanget får du bättre priser och slipper tänka på att beställa nytt Knivbrev varje gång knivarna blir slöa igen vilket för många kan leda till att de står och samlar damm i åratal.
Du finner dessa dels i anslutning till rutan där du kryssade i “Jag accepterar villkoren”. Du finner dem även längst ner på vår prissida eller så kan du klicka på länken nedan:
Allmänna villkor
Om du tycker att du fått ditt Knivbrev för tätt inpå ditt förra eller har kvar ett outnyttjat Knivbrev kan du skjuta fram nästkommande Knivbrev i upp till 2 år! Har du ett Knivbrev du inte hunnit nyttja är detta även något du kan ge bort i present! Då kan vi lägga in en annan returadress varpå du kan ge bort en mycket uppskattad present ex. när du ska gå bort, i födelsedagspresent eller som Julklapp! Fördelen med detta är att du behåller de lägre priser du fått genom att vara abonnemangskund istället för att avsluta tills du är i fas igen och åter har behov av att slipa dina knivar.
Abonnemanget avslutar du genom att maila till info@knivbrev.se. Därefter bekräftar vi detta skriftligen (ett mail med kundnummer räcker bra) varpå vi bekräftar detta. Först när du har fått denna bekräftelse är ditt abonnemang avslutat. Om du önskar avsluta via telefon så är det viktigt att du även tar emot bekräftelsen på detta via mail. Vår högsta kostnader ligger i porto, det specialtillverkade material du får hem, arbete med detta, fakturering och administration. Att slipa 1 kniv kostar t.ex. hälften av vad knivskyddet den ligger i kostar! Därav måste man alltid avsluta sitt abonnemang före det att ett nytt Knivbrev skickas ut då man annars är förbunden att nyttja detta innan uppsägningen träder ikraft! Önskar man avsluta efter att ett Knivbrev redan är påväg är man bunden till detta Knivbrev.
Man kan alltid avsluta sitt abonnemang precis när som helst! Har man valt 1-2 gång/gånger per år men avslutar direkt efter sitt första Knivbrev får man ut ytterligare 1 sista Knivbrev efter 6-12 månader. Därefter skickas det inte ut några fler.
När man väljer om man önskar Knivbrev per automatik (istället för engångsslipning = ej abonnemang) så väljer man “Antal Knivbrev PER år”. Man väljer inte “Antal Knivbrev ETT år”. Dvs. abonnemanget är löpande tills det sägs upp. Logiken i detta är att knivar, saxar m.fl. blir slöa igen och igen varpå man slipper tänka på att hela tiden beställa nytt Knivbrev för att behålla dem vassa.
Vid all form av handel via nätet har du som konsument rättigheter och skyldigheter enligt Distansavtalslagen. Om du beställer hem ett Knivbrev som hinner skickas hem uppstår en kostnad för porto, material, arbete med materialet, fakturering samt administration. Detta är vår högsta kostnad! Att slipa 1 kniv kostar t.ex. hälften av vad knivskyddet du får hem kostar. Därav tar vi 200 kr om du avbeställer ett Knivbrev efter att det redan hunnit skickas hem. Om du avbeställer innan detta skett tar vi självklart inte betalt! Om ditt ärende redan orsakat förseningsavgifter pga. sen betalning tillkommer även dessa avgifter.
Är du abonnent och önskar avsluta i förtid kan du även komma att få betala mellanskillnaden gentemot vad en engångsslipning hade kostat (se priser). Om man t.ex. beställer ett abonnemang med 1 Knivbrev per år men väljer att säga upp innan Knivbrev nr. 2 har skickats ut så rör det sig egentligen om en engångsslipning (ej abonnemang) varför man då får betala för emballage enligt ovan samt mellanskillnaden mot vad engångsslipningen hade kostat.
Du kan ångra dig genom att maila oss på info@knivbrev.se eller svara på din orderbekräftelse. Du kan även använda denna blankett och skicka in blanketten till vår postadress som du finner här.
Du kan alltid välja att flytta fram eller tidigarelägga ett Knivbrev innan det skickas ut. Om du
hamnat ur fas och ex. har 2 Knivbrev hemma kan vi även flytta fram ditt nästa Knivbrev i upp till 2 år så att du hinner nyttja de Knivbrev du har hemma och komma i fas igen! Mail oss då ett år och månad när du önskar få nästa Knivbrev så att du har gott om tid att nyttja det/de Knivbrev du redan har.
Du kan ju även ge bort ett av dina Knivbrev i present. Meddela oss då vart vi ska returnera de slipade föremålen så får någon en mycket uppskattad gåva!
Detta är egentligen något man ska justera innan det skickas ut. Om din faktura ännu inte har förfallit till betalning kan vi däremot gå in och justera fakturan till rätt antal inskickade Knivskydd. Det är då viktigt att du även skickar in det oanvända knivskyddet då dessa är dyra att tillverka (kostar t.ex. dubbelt så mycket som att slipa kniven de skyddar).
Om vi får in ett annat antal föremål än det som är beställt så justeras inte fakturan per automatik. Om du hör av dig innan du skickar in Knivbrevet kan vi göra en anteckning om att du har ett tillgodo inför nästa Knivbrev. Vi återbetalar däremot aldrig ett inbetalt belopp varpå det senare kommer in färre knivar än du betalt för. Detta då administrationen kring sådant kostar en hel del. Hör därför av dig direkt så löser vi det!
Ja, det går bra! Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så ta alltid den tid du behöver innan du skickar in. Eftersom Knivbreven fortsätter att komma med ett samma intervall och då du verkar ha hamnat ur fas bör du kontakta oss (info@knivbrev.se) så att vi kan flytta fram nästa förnyelsedatum i upp till 2 år så att du återigen kommer i fas med dina egna behov. En del kunder önskar alltid ha 1 Knivbrev hemma varför de skickar in ett av de 2 när det andra kommer. Dvs. exakt hur man önskar ha det får var och en bestämma.
Ja det går självklart bra. Vi har även möjlighet att lägga in en permanent och tillfällig returadress. Vi behöver däremot förvissa oss om vilket av dessa 2 Knivbrev som ska returneras vart. Detta då de har samma kundnummer och därför inte går att skiljas åt. Om du skickar in ditt Knivbrev först och meddelar oss detta kan vi därefter ställa in vårt system på att returnera nästa Knivbrev till en annan adress och därefter återgå till din adress. Att ge bort ett färdigpackat Knivbrev som present är alltid uppskattat och runt Jul gör vi cirka 1000 beställningar av Knivbrev med annan returadress.
Om du har kommit ur fas med dina Knivbrev kan vi även skjuta upp nästa Knivbrevsutskick i upp till 2 år så att du åter kommer i fas. Allt du då behöver göra är att skicka oss ett mail till info@knivbrev.se och säga vilket år och månad du önskar nytt Knivbrev för att hamna i fas igen.
Obs! Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så känn ingen stress utan nyttja dem först när knivarna m.m. är så slöa att de verkligen måste skickas in! Om du vill kan vi även skjuta fram din faktura några månader!
Allt du behöver gör då är att meddela oss detta via info@knivbrev.se. Din justering träder i kraft direkt efter att vi har bekräftat detta via mail
Knivbrev kan du få hem per automatik X gånger per år – abonnemang. Du kan även välja att endast beställa hem nytt Knivbrev vid behov – engångsslipning. Genom att välja abonnemanget får du bättre priser och slipper tänka på att beställa nytt Knivbrev varje gång knivarna blir slöa igen vilket för många kan leda till att de står och samlar damm i åratal.