Vår prislista finner du som allra först val i huvudmeny ovan. Om du surfar med en mobiltelefon dras menyn ihop och ligger allra högst upp.Du kan även gå direkt till sidan via denna länk: till prislistan
Vi slipar inte enbart knivar. Därav beställer du hem X skydd och inte slipning av X knivar vilket kan vara lätt att missförstå. Vad för typ av föremål du därefter skickar in vet därför bara du. Olika föremål tar olika lång tid att slipa. Därför har vi olika priser på olika föremål och även på olika slipuppdrag som kan utföras på ett och samma föremål (kostar t.ex. mer att slipa fram en ny spets om den gått av vilket bara du känner till då vi alltid slipar fram en ny utan att fråga). Om du t.ex. skickar in 3 knivar + 1 kökssax blir det ett pris, 4 knivar ett annat pris, 4 knivar där en spets gått av och en ny ska slipas fram ett tredje pris, 4 knivar varav 1 brödkniv som ska tandas om ett fjärde pris. Räcker det med att brödknivens befintliga tänder slipas vassa så är det ett femte totalpris osv. osv. i en näst intill oändlig kombination. Väljer du abonnemang så är du självklart även fri att själv välja vilken typ av föremål du väljer att skicka in från gång till gång. Eftersom det endast är du själv som vet vad du tänker skicka in och i vilket skick föremålen är i så kan vi tyvärr inte presentera ett totalpris, men…
Alla priser står i vår prislista och totalpriset avgörs av de val du önskar. Om du vill ha hjälp med att räkna ut ditt totalpris gör vi det gärna åt dig! Maila oss då på info@knivbrev.se men glöm inte att beskriva vilka övriga val du tänkt göra (abonnemang eller inte, val av de 2 olika slipkvalitéerna, standard eller expressfrakt osv.) då det behövs för att vi ska kunna räkna ut totalpriset åt dig.
Du betalar alltid via faktura. Den skickas ut via mail ifrån Billogram. I mailet finner du en länk. När du klickar på denna anses din faktura vara mottagen. Det betyder att du även kommer att få en ev. påminnelsefaktura via mail. Om du däremot inte öppnar detta mail och klickar på länken inom 48h skickar Billogram dig en vanlig pappersfaktura.
Normalt väntar vi några dagar extra innan påminnelsefakturan skickas om förfallodagen passerat. Detsamma gäller även om påminnelsefakturan inte betalas inom några dagar. Därefter skickar Billogram ärendet vidare till Lindorff/Lowell om fakturan fortfarande inte är betald.
Om du t.ex. valt att få 1 Knivbrev per år så får du ut ett nytt Knivbrev + tillhörande faktura efter 12 månader från beställning, oavsett när du skickar in. Om du tycker att nästa Knivbrev kommer att komma för tätt inpå måste du höra av dig och meddela oss en ny månad då du vill att vi väntar tills nästa Knivbrev skickas ut. Detta måste göras innan Knivbrevet skickas då våra högsta kostnader ligger i logistik, porto, specialtillverkade material samt arbete och administration. Ett knivskydd kostar t.ex. hälften av vad kniven det skyddar kostar att slipa.
Förnyelsefakturan ska även denna betalas inom 20 dagar. Om du inte är i behov av att slipa just nu så får du mao ett tillgodo fram tills du skickar in. Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så ta den tid du behöver innan du skickar in!
Vi skickar aldrig ut ett nytt Knivbrev på spekulation eller till en kund som valt engångsslipning utan endast till dem som beställt Knivbrev per automatik (X gånger per år). Vänligen kontrollera din orderbekräftelse du har fått via mail vid din beställning. Om du inte finner den i din vanliga inkorg kan den ha landat bland skärppost vilket du gärna även får kontrollera. Om du inte finner din orderbekräftelse kan vi maila dig en kopia på den.
Du kan även se vad du har beställt genom att titta på din föregående faktura. En engångsslipning kostar betydligt mer än för de kunder som väljer att få Knivbrev per automatik.
Om du fått och betalt en förskottsfaktura så baserades den på slipning av X stålknivar (enligt tidigare beställning eller justering om du gjort det). Om du därefter skickar in föremål som kostar mer att slipa (ex. saxar och keramiska knivar) eller t.ex. skickar in ditt Knivbrev med extra REK –försäkring skickas en till faktura ut på mellanskillnaden.
Det är Billogram som hanterar hela vår reskontra. I praktiken får Billogram ett uppdrag via en nattlig körning. Därefter tar Billogram över hela ansvaret kring fakturering, påminnelser inkasso osv. Detta gör de åt oss och 16 000 andra företag.
Fakturarutinerna fungerar såhär:
Kort och gott är vi ej inblandade i denna process. Upplever du att något är fel eller har frågor så får vi därav hänvisa dig till Billogram (support@billogram.com) eller till SVEA Inkasso om ditt ärende hunnit gå så långt!
Om du vet med dig att du har betalt så är det viktigt att du skickar betalningsunderlag (kopia eller en skärmdump på kontoutdraget) till Billogram (se mailadress ovan) så att de kan hjälpa dig att spåra din inbetalning.
Den vanligaste orsaken till detta är att det kan ta ett par bankdagar innan en inbetalning registreras av Billogram som hanterar detta åt oss. Då fakturan har skickats via mail till dig så kan du söka upp detta mail och klicka på länken i det varpå du kan se om betalningen registrerats varpå din påminnelseavgift då även skrivs av per automatik. Du kan även kolla detta med Billogram – support@billogram.com.
Tidigare samarbetade vi med Visma Collectors som skötte fakturering och inbetalningar åt oss. Om du har sparat vårt tidigare BG –nummer (5607-3703) så har du betalt fel. Rätt BG -nummer till Billogram är:639-8770.
Om du har betalt fel så måste du själv kontakta Visma C. och be dem återbetala dina pengar. Du når dem på 0771-23 24 00. Skicka oss även en kopia på din inbetalning till info@knivbrev.se där det framgår vad som skett så ger vi dig mer tid och tar bort eventuella påminnelseavgifter och betala rätt.
Fakturan skickas alltid ut 48h efter Knivbrevet. Ibland händer det däremot att din brevbärare väljare att lämna Knivbrevet hos ditt lokala postombud istället för att dela ut det. Detta kan bero på att de haft fullt i bilen/på cykeln, att din brevlåda är full eller för liten. PostNord försöker därefter att avisera dig via SMS. Denna process kan gör att din faktura hinner komma fram före Knivbrevet. Om du angett fel mobilnummer eller om du har bytt nummer så kommer självklart inte dessa SMS fram. Efter några dagar blir du därefter aviserad via postavi att hämta ut ditt Knivbrev.
Avvakta isf gärna någon/några dagar men hör därefter av dig om det trots allt inte dyker upp.
Det kan ju även vara så att du har flyttat till ny adress? Vi har ingen möjlighet att uppdatera
detta varför det är viktigt att du hör av dig när du flyttar.
Vår prislista finner du som allra först val i huvudmeny ovan. Om du surfar med en mobiltelefon dras menyn ihop och ligger allra högst upp.Du kan även gå direkt till sidan via denna länk: till prislistan
Vi slipar inte enbart knivar. Därav beställer du hem X skydd och inte slipning av X knivar vilket kan vara lätt att missförstå. Vad för typ av föremål du därefter skickar in vet därför bara du. Olika föremål tar olika lång tid att slipa. Därför har vi olika priser på olika föremål och även på olika slipuppdrag som kan utföras på ett och samma föremål (kostar t.ex. mer att slipa fram en ny spets om den gått av vilket bara du känner till då vi alltid slipar fram en ny utan att fråga). Om du t.ex. skickar in 3 knivar + 1 kökssax blir det ett pris, 4 knivar ett annat pris, 4 knivar där en spets gått av och en ny ska slipas fram ett tredje pris, 4 knivar varav 1 brödkniv som ska tandas om ett fjärde pris. Räcker det med att brödknivens befintliga tänder slipas vassa så är det ett femte totalpris osv. osv. i en näst intill oändlig kombination. Väljer du abonnemang så är du självklart även fri att själv välja vilken typ av föremål du väljer att skicka in från gång till gång. Eftersom det endast är du själv som vet vad du tänker skicka in och i vilket skick föremålen är i så kan vi tyvärr inte presentera ett totalpris, men…
Alla priser står i vår prislista och totalpriset avgörs av de val du önskar. Om du vill ha hjälp med att räkna ut ditt totalpris gör vi det gärna åt dig! Maila oss då på info@knivbrev.se men glöm inte att beskriva vilka övriga val du tänkt göra (abonnemang eller inte, val av de 2 olika slipkvalitéerna, standard eller expressfrakt osv.) då det behövs för att vi ska kunna räkna ut totalpriset åt dig.
Du betalar alltid via faktura. Den skickas ut via mail ifrån Billogram. I mailet finner du en länk. När du klickar på denna anses din faktura vara mottagen. Det betyder att du även kommer att få en ev. påminnelsefaktura via mail. Om du däremot inte öppnar detta mail och klickar på länken inom 48h skickar Billogram dig en vanlig pappersfaktura.
Normalt väntar vi några dagar extra innan påminnelsefakturan skickas om förfallodagen passerat. Detsamma gäller även om påminnelsefakturan inte betalas inom några dagar. Därefter skickar Billogram ärendet vidare till Lindorff/Lowell om fakturan fortfarande inte är betald.
Om du t.ex. valt att få 1 Knivbrev per år så får du ut ett nytt Knivbrev + tillhörande faktura efter 12 månader från beställning, oavsett när du skickar in. Om du tycker att nästa Knivbrev kommer att komma för tätt inpå måste du höra av dig och meddela oss en ny månad då du vill att vi väntar tills nästa Knivbrev skickas ut. Detta måste göras innan Knivbrevet skickas då våra högsta kostnader ligger i logistik, porto, specialtillverkade material samt arbete och administration. Ett knivskydd kostar t.ex. hälften av vad kniven det skyddar kostar att slipa.
Förnyelsefakturan ska även denna betalas inom 20 dagar. Om du inte är i behov av att slipa just nu så får du mao ett tillgodo fram tills du skickar in. Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så ta den tid du behöver innan du skickar in!
Vi skickar aldrig ut ett nytt Knivbrev på spekulation eller till en kund som valt engångsslipning utan endast till dem som beställt Knivbrev per automatik (X gånger per år). Vänligen kontrollera din orderbekräftelse du har fått via mail vid din beställning. Om du inte finner den i din vanliga inkorg kan den ha landat bland skärppost vilket du gärna även får kontrollera. Om du inte finner din orderbekräftelse kan vi maila dig en kopia på den.
Du kan även se vad du har beställt genom att titta på din föregående faktura. En engångsslipning kostar betydligt mer än för de kunder som väljer att få Knivbrev per automatik.
Om du fått och betalt en förskottsfaktura så baserades den på slipning av X stålknivar (enligt tidigare beställning eller justering om du gjort det). Om du därefter skickar in föremål som kostar mer att slipa (ex. saxar och keramiska knivar) eller t.ex. skickar in ditt Knivbrev med extra REK –försäkring skickas en till faktura ut på mellanskillnaden.
Det är Billogram som hanterar hela vår reskontra. I praktiken får Billogram ett uppdrag via en nattlig körning. Därefter tar Billogram över hela ansvaret kring fakturering, påminnelser inkasso osv. Detta gör de åt oss och 16 000 andra företag.
Fakturarutinerna fungerar såhär:
Kort och gott är vi ej inblandade i denna process. Upplever du att något är fel eller har frågor så får vi därav hänvisa dig till Billogram (support@billogram.com) eller till SVEA Inkasso om ditt ärende hunnit gå så långt!
Om du vet med dig att du har betalt så är det viktigt att du skickar betalningsunderlag (kopia eller en skärmdump på kontoutdraget) till Billogram (se mailadress ovan) så att de kan hjälpa dig att spåra din inbetalning.
Den vanligaste orsaken till detta är att det kan ta ett par bankdagar innan en inbetalning registreras av Billogram som hanterar detta åt oss. Då fakturan har skickats via mail till dig så kan du söka upp detta mail och klicka på länken i det varpå du kan se om betalningen registrerats varpå din påminnelseavgift då även skrivs av per automatik. Du kan även kolla detta med Billogram – support@billogram.com.
Tidigare samarbetade vi med Visma Collectors som skötte fakturering och inbetalningar åt oss. Om du har sparat vårt tidigare BG –nummer (5607-3703) så har du betalt fel. Rätt BG -nummer till Billogram är:639-8770.
Om du har betalt fel så måste du själv kontakta Visma C. och be dem återbetala dina pengar. Du når dem på 0771-23 24 00. Skicka oss även en kopia på din inbetalning till info@knivbrev.se där det framgår vad som skett så ger vi dig mer tid och tar bort eventuella påminnelseavgifter och betala rätt.
Fakturan skickas alltid ut 48h efter Knivbrevet. Ibland händer det däremot att din brevbärare väljare att lämna Knivbrevet hos ditt lokala postombud istället för att dela ut det. Detta kan bero på att de haft fullt i bilen/på cykeln, att din brevlåda är full eller för liten. PostNord försöker därefter att avisera dig via SMS. Denna process kan gör att din faktura hinner komma fram före Knivbrevet. Om du angett fel mobilnummer eller om du har bytt nummer så kommer självklart inte dessa SMS fram. Efter några dagar blir du därefter aviserad via postavi att hämta ut ditt Knivbrev.
Avvakta isf gärna någon/några dagar men hör därefter av dig om det trots allt inte dyker upp.
Det kan ju även vara så att du har flyttat till ny adress? Vi har ingen möjlighet att uppdatera
detta varför det är viktigt att du hör av dig när du flyttar.
Vår prislista finner du som allra först val i huvudmeny ovan. Om du surfar med en mobiltelefon dras menyn ihop och ligger allra högst upp.Du kan även gå direkt till sidan via denna länk: till prislistan
Vi slipar inte enbart knivar. Därav beställer du hem X skydd och inte slipning av X knivar vilket kan vara lätt att missförstå. Vad för typ av föremål du därefter skickar in vet därför bara du. Olika föremål tar olika lång tid att slipa. Därför har vi olika priser på olika föremål och även på olika slipuppdrag som kan utföras på ett och samma föremål (kostar t.ex. mer att slipa fram en ny spets om den gått av vilket bara du känner till då vi alltid slipar fram en ny utan att fråga). Om du t.ex. skickar in 3 knivar + 1 kökssax blir det ett pris, 4 knivar ett annat pris, 4 knivar där en spets gått av och en ny ska slipas fram ett tredje pris, 4 knivar varav 1 brödkniv som ska tandas om ett fjärde pris. Räcker det med att brödknivens befintliga tänder slipas vassa så är det ett femte totalpris osv. osv. i en näst intill oändlig kombination. Väljer du abonnemang så är du självklart även fri att själv välja vilken typ av föremål du väljer att skicka in från gång till gång. Eftersom det endast är du själv som vet vad du tänker skicka in och i vilket skick föremålen är i så kan vi tyvärr inte presentera ett totalpris, men…
Alla priser står i vår prislista och totalpriset avgörs av de val du önskar. Om du vill ha hjälp med att räkna ut ditt totalpris gör vi det gärna åt dig! Maila oss då på info@knivbrev.se men glöm inte att beskriva vilka övriga val du tänkt göra (abonnemang eller inte, val av de 2 olika slipkvalitéerna, standard eller expressfrakt osv.) då det behövs för att vi ska kunna räkna ut totalpriset åt dig.
Du betalar alltid via faktura. Den skickas ut via mail ifrån Billogram. I mailet finner du en länk. När du klickar på denna anses din faktura vara mottagen. Det betyder att du även kommer att få en ev. påminnelsefaktura via mail. Om du däremot inte öppnar detta mail och klickar på länken inom 48h skickar Billogram dig en vanlig pappersfaktura.
Normalt väntar vi några dagar extra innan påminnelsefakturan skickas om förfallodagen passerat. Detsamma gäller även om påminnelsefakturan inte betalas inom några dagar. Därefter skickar Billogram ärendet vidare till Lindorff/Lowell om fakturan fortfarande inte är betald.
Om du t.ex. valt att få 1 Knivbrev per år så får du ut ett nytt Knivbrev + tillhörande faktura efter 12 månader från beställning, oavsett när du skickar in. Om du tycker att nästa Knivbrev kommer att komma för tätt inpå måste du höra av dig och meddela oss en ny månad då du vill att vi väntar tills nästa Knivbrev skickas ut. Detta måste göras innan Knivbrevet skickas då våra högsta kostnader ligger i logistik, porto, specialtillverkade material samt arbete och administration. Ett knivskydd kostar t.ex. hälften av vad kniven det skyddar kostar att slipa.
Förnyelsefakturan ska även denna betalas inom 20 dagar. Om du inte är i behov av att slipa just nu så får du mao ett tillgodo fram tills du skickar in. Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så ta den tid du behöver innan du skickar in!
Vi skickar aldrig ut ett nytt Knivbrev på spekulation eller till en kund som valt engångsslipning utan endast till dem som beställt Knivbrev per automatik (X gånger per år). Vänligen kontrollera din orderbekräftelse du har fått via mail vid din beställning. Om du inte finner den i din vanliga inkorg kan den ha landat bland skärppost vilket du gärna även får kontrollera. Om du inte finner din orderbekräftelse kan vi maila dig en kopia på den.
Du kan även se vad du har beställt genom att titta på din föregående faktura. En engångsslipning kostar betydligt mer än för de kunder som väljer att få Knivbrev per automatik.
Om du fått och betalt en förskottsfaktura så baserades den på slipning av X stålknivar (enligt tidigare beställning eller justering om du gjort det). Om du därefter skickar in föremål som kostar mer att slipa (ex. saxar och keramiska knivar) eller t.ex. skickar in ditt Knivbrev med extra REK –försäkring skickas en till faktura ut på mellanskillnaden.
Det är Billogram som hanterar hela vår reskontra. I praktiken får Billogram ett uppdrag via en nattlig körning. Därefter tar Billogram över hela ansvaret kring fakturering, påminnelser inkasso osv. Detta gör de åt oss och 16 000 andra företag.
Fakturarutinerna fungerar såhär:
Kort och gott är vi ej inblandade i denna process. Upplever du att något är fel eller har frågor så får vi därav hänvisa dig till Billogram (support@billogram.com) eller till SVEA Inkasso om ditt ärende hunnit gå så långt!
Om du vet med dig att du har betalt så är det viktigt att du skickar betalningsunderlag (kopia eller en skärmdump på kontoutdraget) till Billogram (se mailadress ovan) så att de kan hjälpa dig att spåra din inbetalning.
Den vanligaste orsaken till detta är att det kan ta ett par bankdagar innan en inbetalning registreras av Billogram som hanterar detta åt oss. Då fakturan har skickats via mail till dig så kan du söka upp detta mail och klicka på länken i det varpå du kan se om betalningen registrerats varpå din påminnelseavgift då även skrivs av per automatik. Du kan även kolla detta med Billogram – support@billogram.com.
Tidigare samarbetade vi med Visma Collectors som skötte fakturering och inbetalningar åt oss. Om du har sparat vårt tidigare BG –nummer (5607-3703) så har du betalt fel. Rätt BG -nummer till Billogram är:639-8770.
Om du har betalt fel så måste du själv kontakta Visma C. och be dem återbetala dina pengar. Du når dem på 0771-23 24 00. Skicka oss även en kopia på din inbetalning till info@knivbrev.se där det framgår vad som skett så ger vi dig mer tid och tar bort eventuella påminnelseavgifter och betala rätt.
Fakturan skickas alltid ut 48h efter Knivbrevet. Ibland händer det däremot att din brevbärare väljare att lämna Knivbrevet hos ditt lokala postombud istället för att dela ut det. Detta kan bero på att de haft fullt i bilen/på cykeln, att din brevlåda är full eller för liten. PostNord försöker därefter att avisera dig via SMS. Denna process kan gör att din faktura hinner komma fram före Knivbrevet. Om du angett fel mobilnummer eller om du har bytt nummer så kommer självklart inte dessa SMS fram. Efter några dagar blir du därefter aviserad via postavi att hämta ut ditt Knivbrev.
Avvakta isf gärna någon/några dagar men hör därefter av dig om det trots allt inte dyker upp.
Det kan ju även vara så att du har flyttat till ny adress? Vi har ingen möjlighet att uppdatera
detta varför det är viktigt att du hör av dig när du flyttar.
Vår prislista finner du som allra först val i huvudmeny ovan. Om du surfar med en mobiltelefon dras menyn ihop och ligger allra högst upp.Du kan även gå direkt till sidan via denna länk: till prislistan
Vi slipar inte enbart knivar. Därav beställer du hem X skydd och inte slipning av X knivar vilket kan vara lätt att missförstå. Vad för typ av föremål du därefter skickar in vet därför bara du. Olika föremål tar olika lång tid att slipa. Därför har vi olika priser på olika föremål och även på olika slipuppdrag som kan utföras på ett och samma föremål (kostar t.ex. mer att slipa fram en ny spets om den gått av vilket bara du känner till då vi alltid slipar fram en ny utan att fråga). Om du t.ex. skickar in 3 knivar + 1 kökssax blir det ett pris, 4 knivar ett annat pris, 4 knivar där en spets gått av och en ny ska slipas fram ett tredje pris, 4 knivar varav 1 brödkniv som ska tandas om ett fjärde pris. Räcker det med att brödknivens befintliga tänder slipas vassa så är det ett femte totalpris osv. osv. i en näst intill oändlig kombination. Väljer du abonnemang så är du självklart även fri att själv välja vilken typ av föremål du väljer att skicka in från gång till gång. Eftersom det endast är du själv som vet vad du tänker skicka in och i vilket skick föremålen är i så kan vi tyvärr inte presentera ett totalpris, men…
Alla priser står i vår prislista och totalpriset avgörs av de val du önskar. Om du vill ha hjälp med att räkna ut ditt totalpris gör vi det gärna åt dig! Maila oss då på info@knivbrev.se men glöm inte att beskriva vilka övriga val du tänkt göra (abonnemang eller inte, val av de 2 olika slipkvalitéerna, standard eller expressfrakt osv.) då det behövs för att vi ska kunna räkna ut totalpriset åt dig.
Du betalar alltid via faktura. Den skickas ut via mail ifrån Billogram. I mailet finner du en länk. När du klickar på denna anses din faktura vara mottagen. Det betyder att du även kommer att få en ev. påminnelsefaktura via mail. Om du däremot inte öppnar detta mail och klickar på länken inom 48h skickar Billogram dig en vanlig pappersfaktura.
Normalt väntar vi några dagar extra innan påminnelsefakturan skickas om förfallodagen passerat. Detsamma gäller även om påminnelsefakturan inte betalas inom några dagar. Därefter skickar Billogram ärendet vidare till Lindorff/Lowell om fakturan fortfarande inte är betald.
Om du t.ex. valt att få 1 Knivbrev per år så får du ut ett nytt Knivbrev + tillhörande faktura efter 12 månader från beställning, oavsett när du skickar in. Om du tycker att nästa Knivbrev kommer att komma för tätt inpå måste du höra av dig och meddela oss en ny månad då du vill att vi väntar tills nästa Knivbrev skickas ut. Detta måste göras innan Knivbrevet skickas då våra högsta kostnader ligger i logistik, porto, specialtillverkade material samt arbete och administration. Ett knivskydd kostar t.ex. hälften av vad kniven det skyddar kostar att slipa.
Förnyelsefakturan ska även denna betalas inom 20 dagar. Om du inte är i behov av att slipa just nu så får du mao ett tillgodo fram tills du skickar in. Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så ta den tid du behöver innan du skickar in!
Vi skickar aldrig ut ett nytt Knivbrev på spekulation eller till en kund som valt engångsslipning utan endast till dem som beställt Knivbrev per automatik (X gånger per år). Vänligen kontrollera din orderbekräftelse du har fått via mail vid din beställning. Om du inte finner den i din vanliga inkorg kan den ha landat bland skärppost vilket du gärna även får kontrollera. Om du inte finner din orderbekräftelse kan vi maila dig en kopia på den.
Du kan även se vad du har beställt genom att titta på din föregående faktura. En engångsslipning kostar betydligt mer än för de kunder som väljer att få Knivbrev per automatik.
Om du fått och betalt en förskottsfaktura så baserades den på slipning av X stålknivar (enligt tidigare beställning eller justering om du gjort det). Om du därefter skickar in föremål som kostar mer att slipa (ex. saxar och keramiska knivar) eller t.ex. skickar in ditt Knivbrev med extra REK –försäkring skickas en till faktura ut på mellanskillnaden.
Det är Billogram som hanterar hela vår reskontra. I praktiken får Billogram ett uppdrag via en nattlig körning. Därefter tar Billogram över hela ansvaret kring fakturering, påminnelser inkasso osv. Detta gör de åt oss och 16 000 andra företag.
Fakturarutinerna fungerar såhär:
Kort och gott är vi ej inblandade i denna process. Upplever du att något är fel eller har frågor så får vi därav hänvisa dig till Billogram (support@billogram.com) eller till SVEA Inkasso om ditt ärende hunnit gå så långt!
Om du vet med dig att du har betalt så är det viktigt att du skickar betalningsunderlag (kopia eller en skärmdump på kontoutdraget) till Billogram (se mailadress ovan) så att de kan hjälpa dig att spåra din inbetalning.
Den vanligaste orsaken till detta är att det kan ta ett par bankdagar innan en inbetalning registreras av Billogram som hanterar detta åt oss. Då fakturan har skickats via mail till dig så kan du söka upp detta mail och klicka på länken i det varpå du kan se om betalningen registrerats varpå din påminnelseavgift då även skrivs av per automatik. Du kan även kolla detta med Billogram – support@billogram.com.
Tidigare samarbetade vi med Visma Collectors som skötte fakturering och inbetalningar åt oss. Om du har sparat vårt tidigare BG –nummer (5607-3703) så har du betalt fel. Rätt BG -nummer till Billogram är:639-8770.
Om du har betalt fel så måste du själv kontakta Visma C. och be dem återbetala dina pengar. Du når dem på 0771-23 24 00. Skicka oss även en kopia på din inbetalning till info@knivbrev.se där det framgår vad som skett så ger vi dig mer tid och tar bort eventuella påminnelseavgifter och betala rätt.
Fakturan skickas alltid ut 48h efter Knivbrevet. Ibland händer det däremot att din brevbärare väljare att lämna Knivbrevet hos ditt lokala postombud istället för att dela ut det. Detta kan bero på att de haft fullt i bilen/på cykeln, att din brevlåda är full eller för liten. PostNord försöker därefter att avisera dig via SMS. Denna process kan gör att din faktura hinner komma fram före Knivbrevet. Om du angett fel mobilnummer eller om du har bytt nummer så kommer självklart inte dessa SMS fram. Efter några dagar blir du därefter aviserad via postavi att hämta ut ditt Knivbrev.
Avvakta isf gärna någon/några dagar men hör därefter av dig om det trots allt inte dyker upp.
Det kan ju även vara så att du har flyttat till ny adress? Vi har ingen möjlighet att uppdatera
detta varför det är viktigt att du hör av dig när du flyttar.
Vår prislista finner du som allra först val i huvudmeny ovan. Om du surfar med en mobiltelefon dras menyn ihop och ligger allra högst upp.Du kan även gå direkt till sidan via denna länk: till prislistan
Vi slipar inte enbart knivar. Därav beställer du hem X skydd och inte slipning av X knivar vilket kan vara lätt att missförstå. Vad för typ av föremål du därefter skickar in vet därför bara du. Olika föremål tar olika lång tid att slipa. Därför har vi olika priser på olika föremål och även på olika slipuppdrag som kan utföras på ett och samma föremål (kostar t.ex. mer att slipa fram en ny spets om den gått av vilket bara du känner till då vi alltid slipar fram en ny utan att fråga). Om du t.ex. skickar in 3 knivar + 1 kökssax blir det ett pris, 4 knivar ett annat pris, 4 knivar där en spets gått av och en ny ska slipas fram ett tredje pris, 4 knivar varav 1 brödkniv som ska tandas om ett fjärde pris. Räcker det med att brödknivens befintliga tänder slipas vassa så är det ett femte totalpris osv. osv. i en näst intill oändlig kombination. Väljer du abonnemang så är du självklart även fri att själv välja vilken typ av föremål du väljer att skicka in från gång till gång. Eftersom det endast är du själv som vet vad du tänker skicka in och i vilket skick föremålen är i så kan vi tyvärr inte presentera ett totalpris, men…
Alla priser står i vår prislista och totalpriset avgörs av de val du önskar. Om du vill ha hjälp med att räkna ut ditt totalpris gör vi det gärna åt dig! Maila oss då på info@knivbrev.se men glöm inte att beskriva vilka övriga val du tänkt göra (abonnemang eller inte, val av de 2 olika slipkvalitéerna, standard eller expressfrakt osv.) då det behövs för att vi ska kunna räkna ut totalpriset åt dig.
Du betalar alltid via faktura. Den skickas ut via mail ifrån Billogram. I mailet finner du en länk. När du klickar på denna anses din faktura vara mottagen. Det betyder att du även kommer att få en ev. påminnelsefaktura via mail. Om du däremot inte öppnar detta mail och klickar på länken inom 48h skickar Billogram dig en vanlig pappersfaktura.
Normalt väntar vi några dagar extra innan påminnelsefakturan skickas om förfallodagen passerat. Detsamma gäller även om påminnelsefakturan inte betalas inom några dagar. Därefter skickar Billogram ärendet vidare till Lindorff/Lowell om fakturan fortfarande inte är betald.
Om du t.ex. valt att få 1 Knivbrev per år så får du ut ett nytt Knivbrev + tillhörande faktura efter 12 månader från beställning, oavsett när du skickar in. Om du tycker att nästa Knivbrev kommer att komma för tätt inpå måste du höra av dig och meddela oss en ny månad då du vill att vi väntar tills nästa Knivbrev skickas ut. Detta måste göras innan Knivbrevet skickas då våra högsta kostnader ligger i logistik, porto, specialtillverkade material samt arbete och administration. Ett knivskydd kostar t.ex. hälften av vad kniven det skyddar kostar att slipa.
Förnyelsefakturan ska även denna betalas inom 20 dagar. Om du inte är i behov av att slipa just nu så får du mao ett tillgodo fram tills du skickar in. Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så ta den tid du behöver innan du skickar in!
Vi skickar aldrig ut ett nytt Knivbrev på spekulation eller till en kund som valt engångsslipning utan endast till dem som beställt Knivbrev per automatik (X gånger per år). Vänligen kontrollera din orderbekräftelse du har fått via mail vid din beställning. Om du inte finner den i din vanliga inkorg kan den ha landat bland skärppost vilket du gärna även får kontrollera. Om du inte finner din orderbekräftelse kan vi maila dig en kopia på den.
Du kan även se vad du har beställt genom att titta på din föregående faktura. En engångsslipning kostar betydligt mer än för de kunder som väljer att få Knivbrev per automatik.
Om du fått och betalt en förskottsfaktura så baserades den på slipning av X stålknivar (enligt tidigare beställning eller justering om du gjort det). Om du därefter skickar in föremål som kostar mer att slipa (ex. saxar och keramiska knivar) eller t.ex. skickar in ditt Knivbrev med extra REK –försäkring skickas en till faktura ut på mellanskillnaden.
Det är Billogram som hanterar hela vår reskontra. I praktiken får Billogram ett uppdrag via en nattlig körning. Därefter tar Billogram över hela ansvaret kring fakturering, påminnelser inkasso osv. Detta gör de åt oss och 16 000 andra företag.
Fakturarutinerna fungerar såhär:
Kort och gott är vi ej inblandade i denna process. Upplever du att något är fel eller har frågor så får vi därav hänvisa dig till Billogram (support@billogram.com) eller till SVEA Inkasso om ditt ärende hunnit gå så långt!
Om du vet med dig att du har betalt så är det viktigt att du skickar betalningsunderlag (kopia eller en skärmdump på kontoutdraget) till Billogram (se mailadress ovan) så att de kan hjälpa dig att spåra din inbetalning.
Den vanligaste orsaken till detta är att det kan ta ett par bankdagar innan en inbetalning registreras av Billogram som hanterar detta åt oss. Då fakturan har skickats via mail till dig så kan du söka upp detta mail och klicka på länken i det varpå du kan se om betalningen registrerats varpå din påminnelseavgift då även skrivs av per automatik. Du kan även kolla detta med Billogram – support@billogram.com.
Tidigare samarbetade vi med Visma Collectors som skötte fakturering och inbetalningar åt oss. Om du har sparat vårt tidigare BG –nummer (5607-3703) så har du betalt fel. Rätt BG -nummer till Billogram är:639-8770.
Om du har betalt fel så måste du själv kontakta Visma C. och be dem återbetala dina pengar. Du når dem på 0771-23 24 00. Skicka oss även en kopia på din inbetalning till info@knivbrev.se där det framgår vad som skett så ger vi dig mer tid och tar bort eventuella påminnelseavgifter och betala rätt.
Fakturan skickas alltid ut 48h efter Knivbrevet. Ibland händer det däremot att din brevbärare väljare att lämna Knivbrevet hos ditt lokala postombud istället för att dela ut det. Detta kan bero på att de haft fullt i bilen/på cykeln, att din brevlåda är full eller för liten. PostNord försöker därefter att avisera dig via SMS. Denna process kan gör att din faktura hinner komma fram före Knivbrevet. Om du angett fel mobilnummer eller om du har bytt nummer så kommer självklart inte dessa SMS fram. Efter några dagar blir du därefter aviserad via postavi att hämta ut ditt Knivbrev.
Avvakta isf gärna någon/några dagar men hör därefter av dig om det trots allt inte dyker upp.
Det kan ju även vara så att du har flyttat till ny adress? Vi har ingen möjlighet att uppdatera
detta varför det är viktigt att du hör av dig när du flyttar.
Vår prislista finner du som allra först val i huvudmeny ovan. Om du surfar med en mobiltelefon dras menyn ihop och ligger allra högst upp.Du kan även gå direkt till sidan via denna länk: till prislistan
Vi slipar inte enbart knivar. Därav beställer du hem X skydd och inte slipning av X knivar vilket kan vara lätt att missförstå. Vad för typ av föremål du därefter skickar in vet därför bara du. Olika föremål tar olika lång tid att slipa. Därför har vi olika priser på olika föremål och även på olika slipuppdrag som kan utföras på ett och samma föremål (kostar t.ex. mer att slipa fram en ny spets om den gått av vilket bara du känner till då vi alltid slipar fram en ny utan att fråga). Om du t.ex. skickar in 3 knivar + 1 kökssax blir det ett pris, 4 knivar ett annat pris, 4 knivar där en spets gått av och en ny ska slipas fram ett tredje pris, 4 knivar varav 1 brödkniv som ska tandas om ett fjärde pris. Räcker det med att brödknivens befintliga tänder slipas vassa så är det ett femte totalpris osv. osv. i en näst intill oändlig kombination. Väljer du abonnemang så är du självklart även fri att själv välja vilken typ av föremål du väljer att skicka in från gång till gång. Eftersom det endast är du själv som vet vad du tänker skicka in och i vilket skick föremålen är i så kan vi tyvärr inte presentera ett totalpris, men…
Alla priser står i vår prislista och totalpriset avgörs av de val du önskar. Om du vill ha hjälp med att räkna ut ditt totalpris gör vi det gärna åt dig! Maila oss då på info@knivbrev.se men glöm inte att beskriva vilka övriga val du tänkt göra (abonnemang eller inte, val av de 2 olika slipkvalitéerna, standard eller expressfrakt osv.) då det behövs för att vi ska kunna räkna ut totalpriset åt dig.
Du betalar alltid via faktura. Den skickas ut via mail ifrån Billogram. I mailet finner du en länk. När du klickar på denna anses din faktura vara mottagen. Det betyder att du även kommer att få en ev. påminnelsefaktura via mail. Om du däremot inte öppnar detta mail och klickar på länken inom 48h skickar Billogram dig en vanlig pappersfaktura.
Normalt väntar vi några dagar extra innan påminnelsefakturan skickas om förfallodagen passerat. Detsamma gäller även om påminnelsefakturan inte betalas inom några dagar. Därefter skickar Billogram ärendet vidare till Lindorff/Lowell om fakturan fortfarande inte är betald.
Om du t.ex. valt att få 1 Knivbrev per år så får du ut ett nytt Knivbrev + tillhörande faktura efter 12 månader från beställning, oavsett när du skickar in. Om du tycker att nästa Knivbrev kommer att komma för tätt inpå måste du höra av dig och meddela oss en ny månad då du vill att vi väntar tills nästa Knivbrev skickas ut. Detta måste göras innan Knivbrevet skickas då våra högsta kostnader ligger i logistik, porto, specialtillverkade material samt arbete och administration. Ett knivskydd kostar t.ex. hälften av vad kniven det skyddar kostar att slipa.
Förnyelsefakturan ska även denna betalas inom 20 dagar. Om du inte är i behov av att slipa just nu så får du mao ett tillgodo fram tills du skickar in. Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så ta den tid du behöver innan du skickar in!
Vi skickar aldrig ut ett nytt Knivbrev på spekulation eller till en kund som valt engångsslipning utan endast till dem som beställt Knivbrev per automatik (X gånger per år). Vänligen kontrollera din orderbekräftelse du har fått via mail vid din beställning. Om du inte finner den i din vanliga inkorg kan den ha landat bland skärppost vilket du gärna även får kontrollera. Om du inte finner din orderbekräftelse kan vi maila dig en kopia på den.
Du kan även se vad du har beställt genom att titta på din föregående faktura. En engångsslipning kostar betydligt mer än för de kunder som väljer att få Knivbrev per automatik.
Om du fått och betalt en förskottsfaktura så baserades den på slipning av X stålknivar (enligt tidigare beställning eller justering om du gjort det). Om du därefter skickar in föremål som kostar mer att slipa (ex. saxar och keramiska knivar) eller t.ex. skickar in ditt Knivbrev med extra REK –försäkring skickas en till faktura ut på mellanskillnaden.
Det är Billogram som hanterar hela vår reskontra. I praktiken får Billogram ett uppdrag via en nattlig körning. Därefter tar Billogram över hela ansvaret kring fakturering, påminnelser inkasso osv. Detta gör de åt oss och 16 000 andra företag.
Fakturarutinerna fungerar såhär:
Kort och gott är vi ej inblandade i denna process. Upplever du att något är fel eller har frågor så får vi därav hänvisa dig till Billogram (support@billogram.com) eller till SVEA Inkasso om ditt ärende hunnit gå så långt!
Om du vet med dig att du har betalt så är det viktigt att du skickar betalningsunderlag (kopia eller en skärmdump på kontoutdraget) till Billogram (se mailadress ovan) så att de kan hjälpa dig att spåra din inbetalning.
Den vanligaste orsaken till detta är att det kan ta ett par bankdagar innan en inbetalning registreras av Billogram som hanterar detta åt oss. Då fakturan har skickats via mail till dig så kan du söka upp detta mail och klicka på länken i det varpå du kan se om betalningen registrerats varpå din påminnelseavgift då även skrivs av per automatik. Du kan även kolla detta med Billogram – support@billogram.com.
Tidigare samarbetade vi med Visma Collectors som skötte fakturering och inbetalningar åt oss. Om du har sparat vårt tidigare BG –nummer (5607-3703) så har du betalt fel. Rätt BG -nummer till Billogram är:639-8770.
Om du har betalt fel så måste du själv kontakta Visma C. och be dem återbetala dina pengar. Du når dem på 0771-23 24 00. Skicka oss även en kopia på din inbetalning till info@knivbrev.se där det framgår vad som skett så ger vi dig mer tid och tar bort eventuella påminnelseavgifter och betala rätt.
Fakturan skickas alltid ut 48h efter Knivbrevet. Ibland händer det däremot att din brevbärare väljare att lämna Knivbrevet hos ditt lokala postombud istället för att dela ut det. Detta kan bero på att de haft fullt i bilen/på cykeln, att din brevlåda är full eller för liten. PostNord försöker därefter att avisera dig via SMS. Denna process kan gör att din faktura hinner komma fram före Knivbrevet. Om du angett fel mobilnummer eller om du har bytt nummer så kommer självklart inte dessa SMS fram. Efter några dagar blir du därefter aviserad via postavi att hämta ut ditt Knivbrev.
Avvakta isf gärna någon/några dagar men hör därefter av dig om det trots allt inte dyker upp.
Det kan ju även vara så att du har flyttat till ny adress? Vi har ingen möjlighet att uppdatera
detta varför det är viktigt att du hör av dig när du flyttar.