Knivbrev®

Beställ inom:

TIM MIN SEK
så skickar vi ditt Knivbrev idag.

Hur många föremål vill du ha slipade?


Över 35.000 nöjda kunder

Allt du behöver snabbt enkelt & tryggt

50 års erfarenhet

Privatperson
Företag
?
Välj antal föremål du vill ha slipade. Önskar du få fler än 7 föremål slipade så skickas 2 Knivbrev ut. Ps! Har du föremål som är längre än 36 cm så meddela oss detta efter beställning på info@knivbrev.se så skickar vi ut ett stort Knivbrev.
?
Önskar du ett abonnemang för att ta del av våra bästa priser väljer du antingen 1ggr/år eller 2ggr/år osv. Vill du inte ha ett abonnemang väljer du engångsslipning.
?
Pro-slipning bör du som har knivar som kostar mer än 450 kronor styck välja! Pro-slipningen innebär att mer tid läggs på slipning och poleringen av eggen. Pro valet innebär även snabbare retur. Se priser för mer information.
?
Har du en kampanjkod eller vill nyttja ditt presentkort så skriver du in din kod här.
?

Standard innebär att Knivbrevet transporteras som ekonomibrev. Transporttid 3-4 vardagar.

Med express sker transporten som A -post. Transporttid 1-2 vardagar i alla led. Kostar totalt 49 kr extra.

Observera att transport ej sker under helger vilket måste adderas till transporttiden.

Jag accepterar villkoren
?
Välj antal föremål du vill ha slipade. Önskar du få fler än 7 föremål slipade så skickas 2 Knivbrev ut. Ps! Har du föremål som är längre än 36 cm så meddela oss detta efter beställning på info@knivbrev.se så skickar vi ut ett stort Knivbrev.
?
Önskar du ett abonnemang för att ta del av våra bästa priser väljer du antingen 1ggr/år eller 2ggr/år osv. Vill du inte ha ett abonnemang väljer du engångsslipning.
?
Pro-slipning bör du som har knivar som kostar mer än 450 kronor styck välja! Pro-slipningen innebär att mer tid läggs på slipning och poleringen av eggen. Pro valet innebär även snabbare retur. Se priser för mer information.
?
Har du en kampanjkod eller vill nyttja ditt presentkort så skriver du in din kod här.
?

Standard innebär att Knivbrevet transporteras som ekonomibrev. Transporttid 3-4 vardagar.

Med express sker transporten som A -post. Transporttid 1-2 vardagar i alla led. Kostar totalt 49 kr extra.

Observera att transport ej sker under helger vilket måste adderas till transporttiden.

Jag accepterar villkoren

Kika här för att snabbt få svar på din fråga:

Fakturan skickas alltid ut 48h efter Knivbrevet. Ibland händer det däremot att din brevbärare väljare att lämna Knivbrevet hos ditt lokala postombud istället för att dela ut det. Detta kan bero på att de haft fullt i bilen/på cykeln, att din brevlåda är full eller för liten. PostNord försöker därefter att avisera dig via SMS. Denna process kan gör att din faktura hinner komma fram före Knivbrevet. Om du angett fel mobilnummer eller om du har bytt nummer så kommer självklart inte dessa SMS fram. Efter några dagar blir du därefter aviserad via postavi att hämta ut ditt Knivbrev.

Avvakta isf gärna någon/några dagar men hör därefter av dig om det trots allt inte dyker upp.

Det kan ju även vara så att du har flyttat till ny adress? Vi har ingen möjlighet att uppdatera
detta varför det är viktigt att du hör av dig när du flyttar.

Category: Fakturafrågor

Eventuell orsak 1:

Den vanligaste orsaken till detta är att det kan ta ett par bankdagar innan en inbetalning registreras av Billogram som hanterar detta åt oss. Då fakturan har skickats via mail till dig så kan du söka upp detta mail och klicka på länken i det varpå du kan se om betalningen registrerats varpå din påminnelseavgift då även skrivs av per automatik. Du kan även kolla detta med Billogram – support@billogram.com.

Eventuell orsak 2:

Tidigare samarbetade vi med Visma Collectors som skötte fakturering och inbetalningar åt oss. Om du har sparat vårt tidigare BG –nummer (5607-3703) så har du betalt fel. Rätt BG -nummer till Billogram är:639-8770.

Om du har betalt fel så måste du själv kontakta Visma C. och be dem återbetala dina pengar. Du når dem på 0771-23 24 00. Skicka oss även en kopia på din inbetalning till info@knivbrev.se där det framgår vad som skett så ger vi dig mer tid och tar bort eventuella påminnelseavgifter och betala rätt.

Category: Fakturafrågor

Det är Billogram som hanterar hela vår reskontra. I praktiken får Billogram ett uppdrag via en nattlig körning. Därefter tar Billogram över hela ansvaret kring fakturering, påminnelser inkasso osv. Detta gör de åt oss och 16 000 andra företag.

Fakturarutinerna fungerar såhär:

  1. Billogram skickar först ut fakturan via e-post till den e-postadress du angav vid beställning. I detta mail finns en länk till fakturan.
  2. Om du klickar på länken så anses fakturan vara mottagen. Om betalning inte sker i tid skickas då även påminnelsefakturan ut via mail. Billogram ser exakt när du öppnade denna faktura.
  3. Om du  inte får eller öppnar detta mail inom 48 timmar skickar Billogram istället ut en vanlig faktura. Denna skickas då ut till den adress du angett vid din beställning eller till den adress du själv ska ha uppdaterat om du har flyttat (vi har ingen möjlighet att följa upp när en kund flyttar då vi ej tar ditt personnummer vid beställning).
  4. Om fakturans förfallodatum passeras med 7 dagar skickas påminellesefakturan ut enligt ovan (antingen via mail eller via post).
  5. Om påminnelsefakturan inte heller betalas efter ett antal dagar tar SVEA Inkasso över ärendet och driver ärendet vidare tills betalning erlagts.

Kort och gott är vi ej inblandade i denna process. Upplever du att något är fel eller har frågor så får vi därav hänvisa dig till Billogram (support@billogram.com) eller till SVEA Inkasso om ditt ärende hunnit gå så långt!

Om du vet med dig att du har betalt så är det viktigt att du skickar betalningsunderlag (kopia eller en skärmdump på kontoutdraget) till Billogram (se mailadress ovan) så att de kan hjälpa dig att spåra din inbetalning.

Category: Fakturafrågor

Om du fått och betalt en förskottsfaktura så baserades den på slipning av X stålknivar (enligt tidigare beställning eller justering om du gjort det). Om du därefter skickar in föremål som kostar mer att slipa (ex. saxar och keramiska knivar) eller t.ex. skickar in ditt Knivbrev med extra REK –försäkring skickas en till faktura ut på mellanskillnaden.

Category: Fakturafrågor

Vi skickar aldrig ut ett nytt Knivbrev på spekulation eller till en kund som valt engångsslipning utan endast till dem som beställt Knivbrev per automatik (X gånger per år). Vänligen kontrollera din orderbekräftelse du har fått via mail vid din beställning. Om du inte finner den i din vanliga inkorg kan den ha landat bland skärppost vilket du gärna även får kontrollera. Om du inte finner din orderbekräftelse kan vi maila dig en kopia på den.

Du kan även se vad du har beställt genom att titta på din föregående faktura. En engångsslipning kostar betydligt mer än för de kunder som väljer att få Knivbrev per automatik.

Category: Fakturafrågor

Du betalar alltid via faktura. Den skickas ut via mail ifrån Billogram. I mailet finner du en länk. När du klickar på denna anses din faktura vara mottagen. Det betyder att du även kommer att få en ev. påminnelsefaktura via mail. Om du däremot inte öppnar detta mail och klickar på länken inom 48h skickar Billogram dig en vanlig pappersfaktura.

Normalt väntar vi några dagar extra innan påminnelsefakturan skickas om förfallodagen passerat. Detsamma gäller även om påminnelsefakturan inte betalas inom några dagar. Därefter skickar Billogram ärendet vidare till Lindorff/Lowell om fakturan fortfarande inte är betald.

För dig med abonnemang – vid förnyelse:

Om du t.ex. valt att få 1 Knivbrev per år så får du ut ett nytt Knivbrev + tillhörande faktura efter 12 månader från beställning, oavsett när du skickar in. Om du tycker att nästa Knivbrev kommer att komma för tätt inpå måste du höra av dig och meddela oss en ny månad då du vill att vi väntar tills nästa Knivbrev skickas ut. Detta måste göras innan Knivbrevet skickas då våra högsta kostnader ligger i logistik, porto, specialtillverkade material samt arbete och administration. Ett knivskydd kostar t.ex. hälften av vad kniven det skyddar kostar att slipa.

Förnyelsefakturan ska även denna betalas inom 20 dagar. Om du inte är i behov av att slipa just nu så får du mao ett tillgodo fram tills du skickar in. Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så ta den tid du behöver innan du skickar in!

Category: Fakturafrågor

Load More


Vi har svarat på alla de vanligaste frågor vi får in. Om du saknar en fråga & svar så meddela oss det gärna!
 

Nyhet: Bland Sveriges absolut mest nöjda kunder 2018 – jämfört med alla branscher!

Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har nu avslutat 2018 års oberoende granskning (NKI (Nöjd Kund Index)) av Knivbrev. Vi får toppbetyg med en NKI -score på hela 79,8 vilket är en otroligt hög score, oavsett vilken bransch man jämför med, enligt SKI! Här kan du ta del av resultatet.. Utöver detta toppbetyg från våra kunder har Veckans Affärer nyligen utsett Knivbrev till ett av årets “Superföretag 2019” (även 2018). Endast 0,1 promille av alla företag i Sverige kvalificerar sig som Superföretag! Som om inte detta skulle bra vara nog så har även Dagens Industri precis också återigen (även 2018) utsett Knivbrev till ett av årets Gasellföretag 2019 vilket vi även det är mycket stolta över!

 

Behöver du ett större knivbrev?

Om någon av dina knivar är längre än 40 cm (blad + skaft) så kommer den inte att få plats i vårt vanliga Knivbrev. Om någon av dina knivar inte får plats så skickar vi ut ett större till dig – utan extrakostnad! Spara knivskydden men släng det mindre Knivbrevet samt den svarspostklisterlapp du fått hem och skicka alla dina knivar i det större brevet.

Om du redan vid beställning vet med dig att du har en eller flera knivar som är längre än 40 cm så kan du göra din beställning som vanligt och maila in till oss direkt efter beställningen så skickar vi ut ett större Knivbrev direkt. Maila oss på info@knivbrev.se.

 

Telefonnummer & E-post

Du når oss alltid betydligt snabbare via epost än via telefon då vi är flera som hjälper till att svara på mailen än i telefon.

Majoriteten av alla frågor vi får besvaras direkt i vår FAQ (vanliga frågor) som du finner ovan! Kika gärna där så finner du säkert den information du efterfrågar. Skicka annars ditt ärende/fråga till info@knivbrev.se (bifoga gärna ditt kundnummer (5 siffror och ibland med ett bindestreck, ex. 12345-2) eller eventuellt fakturanummer om du har det tillhands).

Vårt telefonnummer är: 072 – 32 83 456 och våra telefontider är vardagar 13.30-16.00.

Öppettider

Måndag – Fredag: 08.00 – 16.00 (notera telefontiden ovan)
Lördag och Söndag – Stängt
Röda dagar – Stängt

Om du önskar få dina föremål slipade på plats har vi öppet enligt ovan men med lunchstängt mellan 12.00-13.00.

Observera att vi i returnerar dina knivar inom 1-2 arbetsdagar (24-48 timmar, under januari och juni/juli brukar vi behöva mer tid). Dvs. om vi t.ex. får in dina knivar på en fredag så kommer det ofta att öppnas, slipas och returneras på fredagen (för dig som valt PRO -slipning) eller på måndagen (för dig som valt Sharp -slipning) och då har du dem i retur på måndagen eller tisdagen beroende på val. Om din brevbärare väljer att avisera dig istället för att dela ut ditt Knivbrev kan det ta 1 dag extra i enstaka fall (gäller även för dig som skickar in med REK -försäkring som tillval).

Du är självklart även välkommen att lämna dina knivar på plats hos oss i Täby (Parmvägen 8, se nedan). Notera då att vi har lunchstängt mellan 12.00-13.00!

Leveranstider

Under vissa månader på året har vi extremt mycket mer att göra än övriga tider på året. Om du önskar så snabb retur som möjligt är rekommendationen att inte skicka in just då eller istället välja expressfrakt då det prioriteras före de som väljer standardfrakt. De tuffaste månaderna på året då flest skickar in samtidigt är december till mars samt juli och augusti (juni brukar vara lugn). Övriga månader brukar vi kunna slipa och returnera samma dag, men kolla gärna först med kundtjänst för att vara helt säker (info@knivbrev.se), skriv gärna “Leveranstider” som ämne så sorteras ditt mail automatiskt varpå du får svar snabbare.

 

Vår adress:

Nedan finner du vår besöksadress där du självklart är hjärtligt välkommen att lämna in och vänta kvar en kort stund tills dina knivar är slipade, vi bjuder på kaffe! Då slipper du självklart även betala frakt!

Knivbrev AB
Parmvägen 8
187 53 Täby

Vårt organisationsnummer är: 556922-1947

 

Befattningshavare

Mikael Johansson – VD

Henrik Orwander – Marknadschef

Leif Kohlström – Ansvarig slipmästare

Alexander Kaiser – Kundtjänstansvarig

Sonny Nyström – Teamleader sliparna

För kontakt, vg. maila oss på info@knivbrev.se så flyttas ärendet över till rätt person av vår kundtjänst.

 

Tack till dig som besökte oss på “Mitt Kök” -mässorna!

Vi ses på olika mässor framöver men tveka aldrig på att höra av dig om du har några som helst frågor eller funderingar!

mitt kök 2014

Ställ din fråga här

Lämna ett meddelande så återkommer vi snarast!